تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
3

اجرای ۴ پروژه آبیاری نوین در رودان

  • کد خبر : 12208
  • 12 آذر 1398 - 9:53
اجرای ۴ پروژه آبیاری نوین در رودان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان با اشاره به رتبه اول کشت های گلخانه ای در این شهرستان گفت: کشاورزان پیشرو یکی از عوامل توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان رودان می باشند.

به گزارش هرمزگان امروز:  ضیاءالدین صامتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت دار بودن توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان رودان ۱۴۸ هکتار گلخانه وجود داشته که ۱۴۵ هکتار آن زیر کشت می باشد.

وی با بیان اینکه وجود کشاورزان پیشرو در شهرستان رودان یکی از عوامل توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بوده است، افزود:در سال جاری حدود ۶۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای شهرستان رودان اضافه شده است.

مدیر جهادکشاورزی رودان در خصوص صنایع تبدیلی و ترکیبی بخش کشاورزی شهرستان رودان ابراز داشت: ظرفیت صنایع تبدیلی و ترکیبی بخش کشاورزی شهرستان رودان حدود ۴۵ هزار تن است که با اضافه شدن پروژه‌های در حال اجرا این ظرفیت به بالای ۶۰ هزار تن می رسد.

صامتی در خصوص انگیزه ایجاد احداث کارگاه‌های بسته‌بندی و فرآوری در این شهرستان اظهار کرد: ۲۰ درصد از محصولات کشاورزی به علت اینکه بسته‌بندی درستی نداشته وبه صورت فله‌ای وارد بازار می‌شوند که به همین علت بهره برداران بخش کشاورزی منطقه به سمت احداث کارگاه‌های بسته‌بندی و فرآوری سوق پیدا کردند.

به گفته وی، ظرفیت صنایع تبدیلی و ترکیبی بخش کشاورزی شهرستان رودان حدود ۴۵هزار تن می باشد که با اضافه شدن پروژه‌های در حال اجرا این ظرفیت به بالای ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر جهادکشاورزی رودان در ادامه از اجرای ۴ پروژه آبیاری نوین در این شهرستان خبر داد و افزود: مساحت این پروژه‌ها ۱۱۰ هکتار است که انتظار می‌رود برای ۵۰۰ خانوار در شهرستان رودان اشتغال ایجاد شود.

صامتی همچنین در خصوص آزادسازی اراضی بیان داشت: تا کنون نزدیک به ۸۵۰ هکتار از اراضی خرد شهرستان رودان آزاد سازی شده است.

وی از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان رودان را  بها دادن به زنان در حوزه کشاورزی اعلام داشت و گفت: در این راستا صندوقی تحت عنوان صندوق حمایت از زنان کشاورز با همکاری دهیاران و بخشداران تشکیل شده است.

این مسوول از ایجاد  ۱۶ صندوق خرد کشاورزی در ۴ بخش شهرستان برای حمایت از زنان کشاورز خبر داد و افزود : تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق کارآفرینی امید و دیگر صندوق‌ها توسط جهاد کشاورزی منعقد شده و تسهیلاتی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

صامتی یکی از مزیت‌های استان هرمزگان را کشت خارج از فصل محصولات کشاورزی دانست و خاطرنشان ساخت: با همکاری شوراها ، دهیاران و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی کشاورزان به سمت کشت محصولاتی که برای این شهرستان در نظر گرفته شده است سوق پیدا می کنند.

به گفته وی، شهرستان رودان با وجود ۴۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی توانسته یک سوم سطح استانی را به خود اختصاص دهد.

 مدیر جهادکشاورزی رودان با بیان اینکه ۳۲ هزار هکتار سطح زیر کشت زمین های کشاورزی باغی بوده است، ادامه داد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاربری زراعی دارند.

صامتی در ادامه  ۲۷ درصد از سهم هرمزگان را در حوزه کشاورزی مربوط به این شهرستان دانست و افزود: ۶ درصد از ظرفیت دامداری استان متعلق به این شهرستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه پرورش و صادرات ماهی خاویار در این شهرستان اقدامات خوبی با ارائه تسهیلات انجام شده است .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.