تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024

آخرین اخبار

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس به منظور بررسی وضعیت آفات نخیلات شهر فین بندرعباس با حضور مریم جلیلى مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات، مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امیر بابک صاحب نظر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حفظ نباتات، ولى الله رضایى معاون دفتر پیش آگاهى سازمان حفظ نباتات، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، الهام اسدپور مدیر حفظ نباتات استان، بخشدار شهر فین و دیگر همکاران و باغداران شهر فین در بخشداری فین برگزار شد. ضبط یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق استاندار هرمزگان: نقش دولت در توسعه دریامحور به مثابه توانمندساز است جشنواره خلیج فارس باید ابعاد جهانی پیدا کند وظیفه ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است اقدامات اداره محیط زیست شهر ستان میناب در گرامیداشت هفته زمین پاگ رویداد بازی های ساحلی با اجرای بازی های بومی و ساحلی هرمزگان

6

نقش مهم شیلات و کشاورزی در توسعه اقتصادی و اشتغال هرمزگان

  • کد خبر : 18561
  • 25 خرداد 1399 - 11:02
نقش مهم شیلات و کشاورزی در توسعه اقتصادی و اشتغال هرمزگان
در دیدار استاندار هرمزگان با مدیران بخش کشاورزی استان و رییس سازمان جهادکشاورزی که بمناسبت هفته جهادکشاورزی برگزار شد، بر اهمیت هر چه بیشتر نقش مهم کشاورزی و شیلات در توسعه اقتصادی و اشتغال استان تاکید شد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر همتی استاندار هرمزگان در این دیدار ضمن تبریک هفته جهادکشاورزی به جهادگران این استان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان هرمزگان ظرفیت بالایی اظهار کرد: بخش شیلات و کشاورزی بایستی درآمد و اشتغال استان را تامین نماید.

وی در ادامه به لزوم ذخیره سازی آب ها و استفاده در بخش کشاورزی اشاره داشت و افزود: استان ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی داشته و گلخانه های استان می تواند در کشور سرآمد باشد.

استاندار هرمزگان همچنین ظرفیت بخش تحقیقات در کشاورزی در استان را بالا دانست و خاطرنشان ساخت: متخصصان در بخش کشاورزی استقرار یافتند و مدیران این بخش نیزنظارت و حضور میدانی در پروژهها داشته که این امر به خودی خود ارتقاء بخش کشاورزی را همراه خواهد داشت.

به گفته دکتر همتی، آموزش‌ و ترویج در کشاورزی و شیلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

وی در ادامه بخش کشاورزی و شیلات استان را از بخشهای مهم در توسعه اقتصادی دانست وابراز داشت: اعتقاد و ایمانی که به بخش کشاورزی و شیلات در توسعه اقتصادی و اشتغال استان داشته به صنعت ندارم.

استاندار هرمزگان، با اشاره به اینکه بایستی انسجام و وحدت در تمامی بخش های کشاورزی برقرار باشد، اظهار داشت: بخش کشاورزی سرشار از نیروهای توانمند و متخصص بوده که بایستی فعال و محقق باشند، جهادکشاورزی و دستگاههای وابسته روحیه جهادی را حفظ نمایند.

دکتر همتی در پایان افزود: با بهره وری آب و محصول، خروجی مناسب از محصول استان خواهیم داشت.

علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: تاکنون حدود ۱۸۰۰ فقره مجوز در بخش کشاورزی صادر شده است که بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان انجام شده است.

وی در پایان با اشراه به اینکه هرمزگان رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور را داراست خاطرنشان کرد: بخش شیلات و کشاورزی هرمزگان روند رو به رشدی دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.