تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت

  • کد خبر : 47382
  • 20 دی 1402 - 15:00
کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت

به گزارش هرمزگان امروز ، اولین کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ با حضور دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر محمد حسن کامرانی نماینده دادستان، مهندس آذر بنگی سرپرست شورای سلامت و امنیت غذایی استان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و کارشناسان دستگاه  های عضو کمیتۀ مذکور برگزار شد.

دکتر جاودان در این جلسه ضمن تاکید  بر تحقق سیاست های کلی سلامت اظهار کرد در صورت اجرای این سیاست ها بسیاری از چالش های حوزه سلامت و درمان حل خواهد شد.

در ادامه دکتر جاودان در خصوص رعایت حقوق مردم در موضوعات سلامتی مانند آلودگی هوا، آلودگی مواد غذایی، تغذیه سالم و امنیت غذایی مواردی ایراد نمودند و بر نقش قوه قضائیه در حمایت از برنامه های سلامت تاکید کردند.

مهندس آذر بنگلی در خصوص ضرورت تشکیل کمیتۀ صیانت از حقوق مردم در سلامت استان به دبیری دانشگاه علوم پزشکی توضیحات جامعی ارائه کرد و در خصوص موضوعات مطرح شده توسط اعضا کمیته از جمله کالاهای آسیب رسان  سلامت، کشتارهای غیرمجاز دام در استان، شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی در استان و شاخص های مرتبط با سلامت توضیحاتی را اظهار داشت.

در ادامه مصوبات جلسه قبل کمیته صیانت، توسط دکتر کامرانی نماینده دادستانی قرائت و راهکارهایی ارائه و مصوب شد.

در این نشست دکتر فخر آبادی مدیر کل دامپزشکی استان چالش ها و موانع پیرامون کشتار غیر مجاز دام در استان را برشمرد.
مهندس ناهیدی نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه موضوع ساماندهی وضعیت انبارهای مواد غذایی و دارویی واقع در اسکله شهید رجایی مطرح  و مهندس اسدپور نمایندۀ سازمان جهاد کشاورزی موضوع تولید محصول سالم کشاورزی و صدور سند سبز زمین های کشاورزی در استان را عنوان نمودند.

در پایان دکتر کامرانی در زمینۀ چالش ها و موانع فرآیندهای مرتبط با بخش های سلامتی و موضوعات مطرح شده در راستای صیانت از حقوق مردم راهکارهایی ارائه نموده و خواستار اجرای مصوبات و پیگیری جدی دستگاه های عضو با حمایت دادستانی تا نتیجه مطلوب شد.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=47382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.