تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید به ۱۵۴ واحد تولیدی در هرمزگان

  • کد خبر : 2170
  • 27 آذر 1396 - 18:54
پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید به ۱۵۴ واحد تولیدی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت : از این پیمانکاران می‌خواهیم تا برای حل مشکل خود از طریق تهاتر پیگیری‌های لازم را از طریق مراجعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان انجام دهند.

به گزارش هرمزگان امروز ، استاندار هرمزگان از پرداخت ۲۷۲ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به ۱۵۴ واحد تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون در هرمزگان خبر داد و گفت: این تسهیلات به واحدهایی که از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، پرداخت شده است.به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، دکتر فریدون همتی در شصت و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه ثبت نام از واحدهای گردشگری را در سامانه بهین ‌یاب جهت دریافت تسهیلات رفع موانع تولید صادر کرده و این واحدها در استان می‌توانند از دی ماه در این سامانه ثبت نام کنند.

وی تهاتر را یکی از راهکارهای قانونی جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و واحدهای تولیدی دانست و افزود: مشکل پیمانکاران و واحدهای تولیدی که از دولت طلب‌هایی دارند و در مقابل این پیمانکاران و واحدهای تولیدی نیز بدهکاری مالیاتی، تامین اجتماعی و یا اقساط بانکی دارند با تهاتر قابل حل است و قانون نیز این اختیار را داده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: از این پیمانکاران می‌خواهیم تا برای حل مشکل خود از طریق تهاتر پیگیری‌های لازم را از طریق مراجعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان انجام دهند.

همتی در ادامه از پرداخت ۲۷۲ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به ۱۵۴ واحد تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون در هرمزگان خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات به واحدهایی که از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، پرداخت شده است و رتبه استان هرمزگان نیز طی هفته‌های اخیر در این سامانه جهش خوبی یافته از نظر تعداد پرداخت به رتبه ۱۲ رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید با یک سازوکار جدید و عزم و اراده قاطع تسهیلات رفع موانع تولید را به متقاضیان پرداخت کنند تا سرعت فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال و ساخت واحدهای تولیدی جدید در هرمزگان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های مسئول و مدیران استان نسبت به رفع مشکلات تولید دغدغه داشته باشند تا از این طریق مشکل بیکاری نیز کاهش یابد.

همتی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان استعدادهای بسیار زیادی دارد و باید از جایگاه بهتری در عرصه رفع موانع تولید برخوردار باشد و نیاز است نهایت تلاش در این عرصه صورت گیرد و با هماهنگی مناسب کارها به پیش رود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=2170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.