تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

نیروهای شایسته اهل سنت هرمزگان در بدنه مدیریتی دولت به کار گرفته شده اند

  • کد خبر : 792
  • 06 شهریور 1395 - 11:14
نیروهای شایسته اهل سنت هرمزگان در بدنه مدیریتی دولت به کار گرفته شده اند

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در این هفته در تمامی فصول و بخش‌ها پروژه های متعددی را به بهره‌برداری رسانیده‌ایم، یادآور شد: هرمزگان در حال حاضر در کارگروه رفع موانع تولید در بعد واگذاری تسهیلات، در کشور رتبه نخست را دارد.

به گزارش هرمزگان تودی دکتر جاسم جادری در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس که در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد، ضمن اشاره به فرارسیدن هفته دولت و دلیل نامگذاری این هفته، اظهار داشت:‌ این هفته فرصتی است برای بازنگری و انعکاس دستاوردهای دولتمردان در خدمت به کشور و نظام که باید آن را مغتنم شمرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم به اصل شایسته‌ سالاری توجه و تاکید وافری دارد، ادامه داد: نگرش ما در دولت در به کارگیری نیروهای متعهد، مختصص و شایسته بدون در نظرگیری قومیت و مذهب است، کما اینکه در هرمزگان نیز این اصل تا حدودی زیادی رعایت و چندین مدیرکل و فرماندار و بخشدار و مدیر شهرستانی از نیروهای شایسته اهل سنت در بدنه مدیریتی دولت به کار گرفته شده اند.

به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان نماینده عالی دولت دراستان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: پروژه‌های هفته دولت امسال از نظر هزینه‌کرد نسبت به سال گذشته دارای رشد ۴۳ درصدی است که این امر نشان از توجه دولت به توسعه زیرساخت‌ها دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در این هفته در تمامی فصول و بخش‌ها پروژه های متعددی را به بهره‌برداری رسانیده‌ایم، یادآور شد: هرمزگان در حال حاضر در کارگروه رفع موانع تولید در بعد واگذاری تسهیلات، در کشور رتبه نخست را دارد.

وی اضافه کرد: امروز برادران و خواهران اهل سنت در حوزه های مختلف تولیدی، پیمانکاری، بازار و تجارت، امور خیرخواهانه و سیاسی و اجتماعی دارای پویایی و عملکرد مناسب و مطلوبی هستند به نحوی که این بخش از جامعه توانسته است در راه توسعه استان به خوبی در کنار دولت قرار گیرد.

جادری با بیان اینکه اهل سنت در هرمزگان، همواره نشان داده است که به کشور عشق می‌ورزند و علاقه خود را در امور سازندگی نشان داده اند، گفت: ما شاهد هستیم که این قشر از جامعه در مناسبت‌های مختلف حضوری فعال و تاثیرگذار دارد.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به بخشی از مسائل و موارد مرتبط با جامعه اهل سنت که از طرف معتمدین این قشر به وی ارائه شده بود، افزود: در حوزه بازار اگر بعضا برخی از سخت‌گیری‌ها را شاهد هستیم به دلیل برخی از سیاست‌های نادرست در امر مقابله با قاچاق کالاست، چرا که ما موکدا بارها تذکر داده‌ایم که نباید در راه مقابله با قاچاق در خانه‌ها و مغازه‌های مردم در گوشه و کنار شهرها ریخت، چرا که با معتقدیم باید با ریشه‌های قاچاق در بعد کلان به مقابله برخیزیم.

جادری با اشاره به برخی از گزارشات در باب فشار به واحدهای صنفی و تجاری و جمع آوری اقلام و کالاها افزود: نباید با اینگونه رفتارها مردم را مورد فشار قرار دارد، کما اینکه اگر اینگونه رفتاری نیز مشاهده می‌شود مورد تایید دولت قرار ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به رعایت اصول و حقوق شهروندی و دید دولت به این امر اشاره کرد و گفت: دولت تاکنون هم در گفتار و هم در عمل به طور جد، از خط ‌کشی بین اقوام و مذاهب پرهیز و دوری کرده است و حتی به دنبال تقویت این دیدگاه بوده است و ما می‌گوییم اگر در برخی از مسائل و موارد، تنگ‌نظری‌هایی وجود دارد نادرست و غیرقابل تایید است و معتقدیم در این راه نیازمند تامل و تحمل و صبوری و زمان بیشتری هستیم.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر از قبول دعوت مدیران استانداری، گفت: با استقررار دولت دکتر روحانی، شاهد تغییر رویه و رویکرد خوبی به توانمندی‌های جامعه اهل سنت هستیم و از این رو تعامل خوب حاکم شده است کما اینکه جامعه اهل سنت تاکنون با تمامی دولت‌های به روی کارآمده در تعامل و همکاری با هدف تقویت نظام قرار داشته است.

شیخ عبدالباعث قتالی در ادامه یادآور شد: جامعه اهل سنت هرمزگان در انتخابات ریاست جمهوری با گرایش و علاقه وافری به گفتمان اعتدال محور دولت یازدهم رای داده است چرا که معقتدیم صلاح و خیر همگان در اعتدال و عقلانیت است.

لازم به ذکر است، استاندار هرمزگان به اتفاق معاونان، فرماندار بندرعباس، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیر کل حوزه استاندار و تنی چند از مسئولان رده بالای استانی در دفتر مسجد جامع اهل سنت بندرعباس نیز حضور یافته و از نزدیک و رو در رو در جریان مسائل و درخواست‌های جامعه اهل سنت هرمزگان قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.