تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
7

میناب با برداشت ۱۳هزارتن انبه رتبه نخست کشور را کسب کرد

  • کد خبر : 312
  • 07 مرداد 1395 - 10:08
میناب با برداشت ۱۳هزارتن انبه رتبه نخست کشور را کسب کرد

مدیرجهاد کشاورزی میناب گفت : ۳۰ درصد انبه در اردیبهشت ماه بصورت کال(سبز) برای ترشی برداشت و به کارگاه های کوچک خانگی و کارخانه های تولید ترشی ارسال می شود و تا اواخر شهریور با برداشت ارقام دیررس از نوع هلیلی به پایان می رسد.

به گزارش هرمزگان تودی مدیرجهاد کشاورزی میناب گفت:از ابتدای فصل برداشت انبه در تابستان امسال تاکنون ۱۳ هزار تن انبه از باغ های این شهرستان برداشت شده که دراین زمینه رتبه نخست تولید را در کشورکسب کرد.محمد سالاری پیش بینی کرد: تا پایان فصل ۱۵ هزار تن انبه از هزار و ۷۵۵ هکتار از باغ های میناب برداشت شود که درهمسنجی با سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: روستاهای تمبانو، دهوسطی، شهوار، فخر آباد، گلشوار و بازیاری از مناطق مهم تولید محصول انبه در میناب هستند واز این محصول بصورت تازه خوری، تهیه ترشی ، شوری ، مربا ، لواشک، پودر و سس استفاده می شود.

مدیرجهاد کشاورزی میناب یاد آور شد:۳۰ درصد انبه در اردیبهشت ماه بصورت کال(سبز) برای ترشی برداشت و به کارگاه های کوچک خانگی و کارخانه های تولید ترشی ارسال می شود و تا اواخر شهریور با برداشت ارقام دیررس از نوع هلیلی به پایان می رسد.

سالاری عنوان کرد: ” آل مهتری ” ، ” چارک ، ” کلک سرخ ” ،”کلانفر”،”خیاری”، “مشک ” و ” هلیلی ” از انواع درختان انبه کشت شده در باغات میناب است .

وی افزود: در هر هکتار سطح زیر کشت انبه ۱۳ تن محصول برداشت می شود. وی با اشاره به انواع ارقام اصلاح شده اظهار کرد: سندری، لانگرا و چوسا از ارقام نهال پیوندی و خارجی این محصول می باشد.

سالاری خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت این محصول از ارقام اصلاح شده در سالهای گذشته با توزیع نهال های پیوندی و اصلاح شده بین باغداران، سطح زیر کشت انبه افزایش یافته است .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.