تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
6

مسابقات ورزشی بومی و محلی برای بهبود یافتگان از اعتیاد در هرمزگان برگزار شود

  • کد خبر : 3832
  • 22 خرداد 1398 - 9:21
مسابقات ورزشی بومی و محلی برای بهبود یافتگان از اعتیاد در هرمزگان برگزار شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر ضرورت برگزاری برنامه های انگیزشی برای بهبود یافتگان از اعتیاد تاکید کرد و گفت: باید برنامه های متنوعی مانند مسابقات بومی و محلی، تهیه فضای رقابتی و با نشاط برای ایجاد انگیزه در افراد بهبود یافته در نظر گرفت زیرا این گونه افراد نیازمند توجه و تشویق برای ادامه زندگی سالم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در کمیته تخصصی توسعه مشارکت های شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، با اشاره به اینکه پدیده شوم اعتیاد یک معضل چند وجهی است، بیان داشت: وجه سیاسی پدیده مواد مخدر را می توان در افزایش تولیدات آن در افغانستان پس از حمله و ورود آمریکا به این کشور دانست، هر چند انتظار جهانیان کاهش تولیدات مواد مخدر پس از ورود آمریکا به افغانستان بود اما این امر تا کنون نتیجه عکس را نشان داده است.

وی به وجه اجتماعی پدیده مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: آسیب های اجتماعی مواد مخدر موارد زیادی دارد که تمامی آسیب های اجتماعی در یک جامعه را در بر می گیرد و طلاق و فروپاشی خانواده ها یکی از مهمترین آسیب های آن است البته افراد دارای اعتیاد در خانواده های خود زمینه ساز ایجاد آسیب های اجتماعی فراوانی هستند.

میرزاد با اشاره به وجه اقتصادی پدیده مواد مخدر ، اظهار کرد: پدیده مواد مخدر علاوه بر ضربه به پیکر اقتصاد یک کشور موجب ورشکستگی فرد در معرض آن نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: با علم به اینکه این پدیده وجه های مختلفی دارد می طلبد که مبارزه با آن نیز همه جانبه باشد تا بتوان از آسیب های آن در جامعه جلوگیری کرد.

میرزاد با بیان اینکه روش های مبارزه با مواد مخدر باید به روز رسانی شود، گفت: نمی توان همیشه از روش و شیوه های سنتی و قدیمی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد زیرا هر روز شاهد پدیده های نوظهور در عرصه مواد مخدر هستیم که باید برای مقابله با آنها قوانین و راهکار مناسب تعریف شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به فعالیت ۶۸ سازمان مردم نهاد در عرصه مقابله با آسیب های مواد مخدر اشاره کرد و گفت: فعالیت این تعداد سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی مواد مخدر در استان جای تقدیر دارد و باید بتوان از این ظرفیت در کاهش معضلات اجتماعی مواد مخدر استفاده کرد.

وی ساخت تیزر و انیمیشن در زمینه پیشگیری از اعتیاد را ضروری دانست و عنوان کرد: باید بتوان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، خانواده ها و به ویژه نسل جدید را از تاثیرات مخرب مواد مخدر آگاه ساخت که ساخت تیزر و انیمیشن هایی که با رویکرد نشان دادن آثار مخرب مواد مخدر در فرد و جامعه باشد با توجه به سنین مختلف مخاطب ها نتیجه بهتری دارد.

میرزاد به اشتغال افراد بهبود یافته از اعتیاد اشاره کرد و گفت: اشتغال برای این گونه افراد به منزله بازگشت به زندگی مجدد است و باید برای این مهم حرفه آموزی در زمان درمان افراد انجام گیرد تا تدبیری برای ایجاد اشتغال آنها شود.

وی برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکت در این دوره ها بسیار اهمیت دارد و حضور در این دوره ها می تواند برای تمامی افراد جامعه به ویژه بهبود یافتگان مثمر ثمر باشد.

میرزاد به برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان کرد: اجرای مسابقات ورزشی بومی و محلی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برای بهبود یافتگان از اعتیاد، در ایجاد انگیزه زندگی سالم به این افراد کمک می کند.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش پیاده روی در روستای بلبل آباد شهرستان بشاگرد به عنوان روستای بدون دخانیات، برگزاری مسابقه پدر و پسر به منظور تقویت همبستگی خانوادگی در افراد بهبود یافته و تقدیر از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر باید در برنامه های این هفته قرار گیرند.

وی افزود: برگزاری جشنواره های غذا، صنایع دستی و غیره توسط سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مواد مخدر به منظور پرداخت هزینه های ترک اعتیاد می تواند گامی در مسیر بهبود یافتن تعداد بیشتری از افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.