تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
7

ضرورت رعایت ضوابط زیست محیطی از سوی واحد‌های تولیدی و صنعتی

  • کد خبر : 3612
  • 19 خرداد 1398 - 10:44
ضرورت رعایت ضوابط زیست محیطی از سوی واحد‌های تولیدی و صنعتی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: بیشترین آلایندگی صنایع استان مربوط به کارخانه آسفالت سازی و شرکت نفت فلات قاره است، اما شرکت نفت فلات قاره عوارض آلایندگی خود را به استان بوشهر می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز،حبیب مسیحی در نشست خبری افزود: شمار صنایع آلاینده استان از ۹ واحد در سال ۹۶ به ۲۰ واحد در سال گذشته رسید.
مسیحی گفت: واحد‌های فعال صنعتی و تولیدی به صورت مستمر پایش می‌شود و واحد‌های صنعتی و تولیدی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نکنند باید خسارت‌های زیست محیطی را جبران کنند.
وی گفت: هفته محیط‌زیست امسال با شعار “کاهش آلاینده‌ها و پسماند؛ آسمان آبی، زمین سبز” در حال برگزاری است.
مسیحی افزود:مراسم روز جهانی محیط‌زیست، قدردانی از پیشکسوتان و نقاشی همیاران محیط‌زیست، ساخت المان‌های بازیافتی، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها از برنامه‌های این هفته است
از ۱۶ تا ۲۱ خرداد هفته حفاظت از محیط زیست نامگذاری شده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: مبارزه فیزیکی با ملخ‌ها و خرید ملخ زنده خطرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد.
مسیحی افزود: سم‌پاشی مراتع و زمین‌های کشاورزی بر تنوع حشرات تأثیرات منفی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و ۲۵۴ تن در روز پسماند عادی در استان تولید می‌شود گفت: تنها ۱۵ درصد از پسماند‌های استان بازیافت و ۸۵ درصد آن به‌صورت اصولی و غیراصولی دفن می‌شود.
مسیحی افزود: طرح جامع پسماند در شهر‌ها و روستا‌های هرمزگان در دستور کار است.
وی در خصوص آلایندگی نیروگاه برق بندرعباس نیز گفت: همچنان بخشی از سوخت نیروگاه برق بندرعباس از مازوت تامین می‌شود و اخطار‌های لازم به نیروگاه برق بندرعباس داده شده است.
مسیحی افزود: با صنایع تفاهم‌هایی برای اجرای برنامه‌های آموزشی برای حفظ گونه‌های در معرض انقراض همچون لاک‌پشت پوزه عقابی، خرس سیاه بلوچی و پلنگ ایرانی بسته می‌شود.
وی گفت: میزان الایندگی و برآورد‌های خسارت به محیط زیست ناشی از آتش سوزی در محوطه بندر شهید رجایی پایش شده و امروز اعلام می‌شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: به علت خشکسالی‌های گسترده حیوانات وحشی از ارتفاعات کوهستان‌ها پایین آمده و مدام به دام‌ها در سکونتگاه‌های انسانی حمله می‌کنند.
مسیحی گفت: برای حفظ گونه جانوری پلنگ پیگیری بیمه پلنگ و جبران خسارت روستاییان در دستور کار است.
وی افزود: برای ارتقای سطح حفاظتی جذب نیرو و تامین اعتبار برای خرید دوربین و پهپاد برای رصد و پایش عرصه‌های طبیعی ضروری است.
وی گفت: ۲۱ منطقه با وسعت ۹۰۰ هکتارنزدیک به ۱۲ درصد مساحت استان حفاظت زیستی می‌شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: در کشور به ازای هر ۶ هزار هکتار یک نیرو محیط زیست را پایش و حفاظت می‌کند در حالیکه در هرمزگان به ازای ۲۰ هزار هکتار یک نیرو پایش محیط زیست را برعهده دارد.
وی با اشاره به اینکه شمار محیط بانان استان ۴۶ نفر است گفت: از سازمان استخدامی خواستیم که جذب محیط بان در هرمزگان دو برابر شود.
مسیحی افزود: پارسال ۵۰۰ مورد تخلف شکار در هرمزگان به وقوع پیوست که بیشتر شکار پرندگان، کل و بز است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: پارسال ۶۰ قبضه سلاح، ۱۹۵ مورد ابزار شکار کشف؛ ۱۳۴ نفر دستگیر و ۱۰۶ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شد که بیشترین تخلف در شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان و بندرلنگه است.
مسیحی گفت:برای حفظ محیط زیست مشارکت سمن‌ها و آموزش دانش آموزان و سایر قشر‌های جامعه ضروری است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.