تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
5

صید غیرمجاز مهم ترین مشکل جامعه صیادی هرمزگان است

  • کد خبر : 531
  • 30 مرداد 1395 - 10:07
صید غیرمجاز مهم ترین مشکل جامعه صیادی هرمزگان است

سرهنگ زینعلی گفت : تعامل و همکاری خوبی بین شیلات و دریابانی استان شاهد هستیم که با برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک شاهد بهبود بیش از پیش این مهم خواهیم بود.

به گزارش هرمزگان تودی معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات هرمزگان گفت:صیدغیرمجاز وحضور شناورهای بی هویت در دریا ، مهم ترین مشکل جامعه صیادی استان است.مسعود بارانی شنبه در دیدار با نماینده دریابانی استان درخصوص تعامل دریابانی و شیلات در راستای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از صیدغیرمجاز افزود: امید است در آینده ای نزدیک با همکاری دریابانی استان شاهد اقدامات بیشتر و بهبود این وضعیت نسبت به گذشته باشیم.

وی بیان داشت: برخورد با شناورهای بی هویت و غیرمجاز، تسهیل در ورود و خروج شناورهای صیادی به بنادر، برخورد جدی با صید غیرمجاز به ویژه در بندر صیادی پشت شهر از مهم ترین خواسته های شیلات هرمزگان است.

نماینده دریابانی هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت جلوگیری از صید غیرمجاز گفت: آبزیان و ذخایر ارزشمند آنها در خلیح فارس یک ثروت ملی است که همه در برابر آن مسئول هستیم.

سرهنگ زینعلی افزود: تعامل و همکاری خوبی بین شیلات و دریابانی استان شاهد هستیم که با برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک شاهد بهبود بیش از پیش این مهم خواهیم بود.

طبق آمار اداره کل شیلات هرمزگان، در یکسال گذشته ۳۲ هزار تن انواع آبزی به صورت غیرمجاز در آبهای هرمزگان صید شد و پرونده ۳۲۱ شناور متخلف دارای پروانه بهره برداری به کمیسیون تخلفات صیادی ارجاع شد.

در فاصله سال های ۹۰ تا ۹۴، تعداد ۱۶۵ فروند شناور بدون پروانه متخلف و در سال ۹۴ نیز ۳۰ فروند شناور بدون پروانه که اقدام به صید غیرمجاز کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

صید هرمزگان ۳۴ درصد از کل صید کشور را تشکیل می دهد که ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغولند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.