تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

سر منشا همه اختلافات و مسایل پیش آمده بی مدیریتی است/ قرار نیست که هر موردی که ارشاد دیکته نماید چشم بسته پذیرفته شود

  • کد خبر : 849
  • 08 شهریور 1395 - 12:59
سر منشا همه اختلافات و مسایل پیش آمده بی مدیریتی است/ قرار نیست که هر موردی که ارشاد دیکته نماید چشم بسته پذیرفته شود

تیترهایی که در این گفتگو میخوانید: همین آب باریکه آگهی های مطبوعات هم باید با عدالت توزیع شود/ هرمزگان از نظر تعدد نشریات اشباع و لبریز شده/ رسانه های هرمزگان منجی می خواهد/ قرار نیست که هر موردی که ارشاد دیکته نماید چشم بسته پذیرفته شود/ سر منشا همه اختلافات و مسایل پیش آمده بی مدیریتی است/مدیر ارشاد باید ابتدا برادری خود را ثابت کند/ اگربا این شرایط ادامه پیدا کند بعید نیست به خون و خونریزی بکشد/ نگران خواهم شد که هرمزگان تودی نیز به سرنوشت لنگه نیوز دچار شود/ معترضین انتخابات خانه ی مطبوعات برخی ازاعضا کمیته بودند/ اگر تخلفی در پالایش اعضا انجام شده بود خود کمیته انجام داده است/ با حذف قاطبه خبرنگاران واقعی خانه ای ارشادی تشکیل شده است نه خانه مطبوعات/نان خشک خوردن بهتر از با استرس و ترس از عدم امنیت خوابیدن است

اگر در استان هرمزگان باشید و مطبوعاتی نیز بدون شک فاطمه رکن الدینی را خواهید شناخت.این بانوی فعال در عرصه مطبوعات را نه تنها مطبوعاتی های استان بلکه مدیران نهادهای دولتی و خصوصی می شناسند. بانویی که با صبح ساحل توانمندی خود را نشان داد و  مدیرعاملی دوره پنجم خانه مطبوعات و منتخب دورششم را بر عهده داشته است که به اذعان خبرنگاران بهترین دوره دیده شدن خبرنگاران بود. وی هم اکنون مدیرمسئول و صاحب امتیاز یک مجله اقتصادی و اجتماعی بسیار موفق در استان هرمزگان است. ماهنامه ای که همین دیروز در جشنواره ی شهید رجایی استان هرمزگان به عنوان یکی از مجلات وماهنامه های برتر شناخته شد و تندیس ویژه ی این جشنواره را متعلق به خود کرد.به عنوان دومین گام از سلسله گفتگوهای هرمزگان تودی با مدیران نشریات استان هرمزگان این بار نیز گفتگوی خواندی ما را با بانوی دیگر این دیار در عرصه رسانه بخوانید. فاطمه رکن الدینی

به عنوان نخستین سوال مختصری از نشریه تان بگویید!

مجله تجارت جنوب به عنوان نخستین وتنها مجله اقتصادی استان هرمزگان اواخر سال ۱۳۹۳مجوز آن را دریافت کردیم وبا تیمی از روزنامه نگاران مجرب و مشاورین پیشکسوت این عرصه فعالیت خود را آغاز کردیم. که به دلیل کیفیت مناسب فنی ومحتوایی مورد توجه قرار گرفت ودرکمتراز ۶ماه با ارتقاء گستره توزیع این ماهنامه در استان های بوشهر، خوزستان، فارس، کرمان وهرمزگان و دوزبانه شدن آن موافقت شد.

اگر بخواهیم مشکلات نشریات استان هرمزگان را دسته بندی کنیم ، اولین مشکلی که به نظر شما بیشترین تاثیر منفی رو بر روی فعالیت حرفه ای نشریات دارند چیست؟

بنیه مالی ضعیف مدیران مطبوعات ، عدم تخصص لازم ، نداشتن پشتوانه و ورود بی حساب و کتاب و غیر ساماندهی شده افراد مختلف به حوزه رسانه. متاسفانه ورود به این حرفه هیچ گونه فیلتری ندارد و گاها افراد غیر متخصص با اهداف مختلف وبی تخصص به این صنف ورود می کنند و بیشتر به صورت حرفه ای ادامه می دهند.علاوه بر آن عوامل متعددی در پاسخ به سوال شما وجود دارد.

بنیه ی ضعیف مطبوعاتی چگونه قوی می شود؟پیشنهاد شما به مدیران مطبوعات چیست؟آیا این درست است که صرفا دل مطبوعات هرمزگان به آگهی‌های دولتی خوش باشد؟

ببینید درست هست که نباید به بخش دولتی دل بست اما همین آب باریکه آگهی های مطبوعات هم باید با عدالت توزیع شود که مبلغ قابل توجهی می شود بالاخره بخش مهمی ازدرآمد مطبوعات از آگهی های دولتی است که نمی توان ازآن گذشت و بنده حق را به همکارانم در هفته نامه ها میدهم که به راحتی از این آب باریکه نگذرند.

اما در خصوص بخش خصوصی هم چالشهایی وجود دارد واقعا جذب آگهی های خصوصی هم به نوعی مرتبط با دولت است و نمیتوان صد درصد روی آن حساب کرد. چون بیشتر اخبار و مطالب نشریات به دولت و نظام اختصاص دارد طبیعی است که انتظار حمایت از آنان را داشته باشند. در واقع بخش خصوصی هم در چرخه مرتبط با اقتصاد کلان استان است ومشکلات هم در این چرخه می چرخد. در شرایط فعلی اقتصاد بخش خصوصی و پیمانکاران  که وابسته به مطالباتشان از دولت است قطعا نمی توانند تمام و کمال حامی و اسپانسرنشریات باشند.

در خصوص مشکلات دیگر نشریات هم اگر توضیح بدید ممنون میشویم.

هرمزگان از نظر تعدد نشریات اشباع و لبریز شده است اکنون بیشتر نیازمند ارتقا سطح کیفی است.دوری از پایتخت و عدم دسترسی به آموزشهای لازم و مدیران حوزه وزارتخانه ، کمبود نیروی انسانی متخصص؛ عدم وجود چاپخانه و …

راه حل بیرون رفتن از این مشکلاتی که عنوان کردید چیست؟

همبستگی خود نشریات و حمایت جدی مسؤولان و داشتن مدیری دلسوز و توانمند در حوزه ارشاد و کار و تلاش بیشتر.

این روزها شاهد اختلافات بسیار زیادی در حوزه ی رسانه های مکتوب هستیم ، به نظر شما چرا این مشکلات به وجود آمده است؟

سوء مدیریت و نگاه جانبدارانه از بخش خاصی از رسانه ها و بی مهری به سایرین

راه حلی برای خروج از این مشکلات پیشنهاد دارید ؟

رسانه های هرمزگان منجی می خواهد.

منظور شما از منجی چیست؟یعنی باید در انتظار یک سوپرمن باشیم؟

متاسفانه در این دوره به خاطر آگهی ها و خانه مطبوعات حرمت ها قلع و قمع و شکسته شد؛ اگر به جسم انسان چنین ضربه هایی وارد می شد قابل درمان بود اما به جایی در حال رسیدن است که  آبرو و اعتبار یکدیگر را ترور می کنند.منجی کسی است که بدون نگاه سیاسی دلسوز دو طرف و مورد وثوق و مقبولیت هر سه ضلع مثلث باشد! دیگه شفاف تر از این نمیتوانم بگویم

به نظر شما در هرمزگان از رسالت مطبوعات کاسته نشده؟

تا زمانی که نشریات درگیر معاش ،هزینه چاپ ،هزینه های جاری و پرسنل باشند رسالت برون سازمان معنا ندارد!

سیستم توزیع آگهی مطبوعات که از نظر ارشاد هرمزگان مورد تایید و توجه قرار گرفته را چگونه می بینید؟

قرار نیست که هر موردی که ارشاد دیکته نماید چشم بسته پذیرفته شود. ارشاد باید ابتدا جلسه ای با استانداری و شورای روابط عمومی های استان ونشریات برگزار می کرد و حتی در کارگروه یا شورای اداری استان این موضوع مطرح و همه ی جوانب آن بررسی و سپس اجرا می شد تا اینگونه و به سرنوشت اساسنامه خانه مطبوعات  دچار نشود . آیین نامه توزیع آگهی ها برای رقابت و ارتقاء خوب هست اما در شرایط فعلی مناسب حال و روز مطبوعات در هرمزگان نیست.

عملکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد را در بخش مطبوعات چطور ارزیابی می کنید؟

مدیر ارشاد باید مدیر همه مطبوعات باشد نه اینکه مدیر بخش سیاسی و خاص! وکاش از ابتدا با همه ما صادق بود ودر بخش ورود به صنف ما بازی راه نمی انداخت.

پیشنهاد شما به مدیر ارشاد استان چیست؟ به نظر شما مدیر ارشاد برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر باید چه کاری را انجام دهد؟

مدیرارشاد باید ابتدا برادری خود را ثابت کند یعنی مدیرهمه رسانه ها و هنرمندان باشد و در تعاملی همسو با دولت در استان و هم اندیشی با جامعه رسانه ای به رفع مشکلات بپردازد. کار ارشاد به گونه ای مثلث وار هست که هرگز نمیتواند به تنهایی حرکت کند زیرا در صورت عدم همراهی جامعه زیر مجموعه و دولت با آن ، نه تنها کاری از پیش نخواهد برد بلکه چالشهایش نیز بیشتر میشود.همانگونه که الان شاهدیم.مدیر کل در این حوزه مهم اگر نتواند همسو با دولت حرکت کند نه تنها مشکل زیر مجموعه را نمیتواند رفع کند بلکه خودش هم دوام نخواهد داشت زیرا مخالف همه در حال حرکت است.

چقدر به شغل خود علاقه دارید ؟ بزرگترین مشکلی که در این شغل برایتان پیش آمده چه بوده؟

همین که تمام هم و غم بنده به این حرفه معطوف شده و به عنوان شغل اصلی آن را پذیرفته ام و از این طریق با وجود همه سختی های این حرفه  معاش وزندگی خود را می گذرانم بیانگر علاقه مندی ام به این حرفه است.و لذت میبرم که شغل ایجاد کرده ام ودر کنارم عده ای مستقیم و غیر مستقیم از این طریق معاش می کنند .

بزرگترین مشکل ما نداشتن چاپخانه برای چاپ مجله با این کیفیت در استان است. علاوه بر مشکلات مشترکی که با سایر نشریات داریم ما با مشکلاتی افزونتر مواجهیم که می توان به نداشتن چاپخانه برای چاپ مجله اشاره کرد و چون چاپ آن نسبت به روزنامه بسیار زمان برتر است با کمی تاخیر به دست مخاطبان می رسد؛ با توجه به اینکه نشریه ما اقتصادی است اما اقتصادی نویس و متخصص این حوزه نداریم و این یکی دیگر ازمهمترین مشکلات ماست.

با همه ی این مشکلات و درد و دل هایی که دارید ، آینده ی نشریات استان هرمزگان را چطور می بینید؟

اگر با این شرایط ادامه پیدا کند بعید نیست به خون و خونریزی بکشد.!ولی از مزاح که بگذریم شرایط سختی است که نگه داشتن خود در این شرایط هنر و مدیریت می خواهد

اگه بخواهید یک مطلب خیلی انتقادی در استان هرمزگان کار کنید ، این مطلب در خصوص چه فردی است ؟آیا میتوانید این مطلب را به ما بدهید تا برای شما منتشر کنیم؟

مطلب انتقادی در مورد شخص نباید باشد زیرا ما با اشخاص که دشمنی نداریم بلکه انتقاد ما از عملکرد ضعیف یک مجموعه براساس رسالت و مطالبات مان است که در راس آن یک مدیر قراردارد و اگر قرار باشد مطلب انتقادی بر علیه شخص بنویسم هرگز آن مطلب را به شما نخواهم داد زیرا نگران خواهم شد که هرمزگان تودی نیز به سرنوشت لنگه نیوز دچار شود!

چرا انتخابات خانه ی مطبوعات در دور اول باطل شد؟

همه این مسایل که نهایتا منجر به اختلافات شدید و دلخوری هایی شد اساسنامه ابلاغی از اداره کل ارشاد بود که برخی اصرار داشتند تا عین آن در استان هرمزگان انجام شود و این در شرایطی بود که این اساسنامه متناسب با فضا و ظرفیت های رسانه ای استان نبود و باید بومی سازی می شد وهمین شد که در مراحل عضو گیری مورد اعتراض اعضا قرار گرفت.مهمتر از همه ضعف مدیریتی فرهنگی بود که نتوانست در این زمینه مدیریت لازم را داشته باشد و اکنون هم که شرایط معاونت مطبوعاتی را پذیرفتیم به دلیل اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات به عنوان مهمترین خواسته اهالی رسانه است تا شرایط برای حضور اکثریت اعضا سابق فراهم شود وبه هیچ وضع موافق حذف همکاران نیستیم.

 

مگر اساسنامه به تصویب مجمع عمومی نرسیده بود؟

هرچند این اساسنامه ابلاغی معاونت مطبوعاتی ارشاد بود اما آنها این اختیار را به استانها داده بودند که در بخشی بندها می توانستند اصلاحاتی انجام دهند و بومی سازی کنند البته گروهی سازی و ارشاد سازی شد تا اینکه بومی سازی شود و خانه مطبوعات با وجود اینکه اصلاحات را به اداره کل جهت انتقال به معاونت مطبوعاتی ارسال کرد اما ظاهرا به وزارتخانه ارسال نشد  و یا نرسید ونهایتا در مجمعی فرمایشی این اساسنامه بدون اینکه قرائت بشود به صورت توافقی با حضور حداقلی اعضا با خواسته ارشاد مورد تصویب قرار گرفت وغالب اعضا به خاطر مخالفت با اساسنامه شرکت نکردند تا اینکه درادامه و فرایند عضو پذیری با مشکل مواجه شد و همین امر موجب شد که کمیته ای برای تسهیل عضو گیری شکل بگیرد. وقتی یک اساسنامه تحمیلی باشد خوب طبیعی است که شخم زدن آن هم با اختیار خودشان قانونی است. در فرایند عضوگیری بسیاری فعالان واقعی از عضویت محروم شدند.

بارها به مدیرکل ارشاد استان گفتیم که اساسنامه باید مجددا مجمع برود اما گفتند نیازی نیست با اختیارات خودم تغییر می دهم وبا معاونت مطبوعاتی صحبت کرده ام و ایشان گفتند اشکال ندارد. از طرفی طرفین رضایت داشتند که تغییرات در اساسنامه انجام شود چون خودشان به این نتیجه رسیده بودند که اساسنامه تمام وکمال قابل اجرانیست.

خانه مطبوعات تشکلی غیردولتی و کاملا مستقل  و دارای اساسنامه بوده که مجمع عمومی بالاترین رکن تصمیم گیری است. اعضا به اداره کل ارشاد اعتماد کردند

اعضا کمیته چه کسانی بودند؟

معترضین آن دوره  برخی ازاعضا کمیته بودند و نکته اصلی همین جاست که آقایان خودشان مسئوول اجرا و تصمیم گیری بودند و حتی خودشان زمان برگزاری انتخابات را معین کردند اما جالب اینجاست که به همین بند نیزاعتراض کرده بودند! من معتقدم مرد باید به حرف خود هم ارزش قایل شود چه برسد به اینکه جایی امضا کند . اعضای کمیته خودشان صلاحیت اعضا را بررسی کردند کاندید شدند و تمامی توافقات را امضا کردند. تمامی مراحل انتخابات در فضای کدخدامنشی و توافقی انجام شد و وقتی کدخدامنشی موضوعی اجرا می شود از چارچوب قانون خارج می شود  .

پس چه اتفاقی افتاد که در انتخابات شرکت نکردند؟

همه معترضین کاندید شدند دقیقا وقتی اعضا روی سایت خانه قرار گرفت و بررسی کردند که احتمال رای نیاوردن آنها زیاد است انصراف دادند روز قبل از آن هم ۳۷ پرونده جدید به جلسه کمیته آورده بودند تا عضو شوند که با مخالفت سایر اعضا کمیته روبرو شدند زیرا لیست را خودشان بسته بودند و تاکید کرده بودند که حتی یک عضو هم پذیرفته نشود. حتی روز انتخابات از یک از کاندیدا پرسیدم چرا انصراف دادید گفتند که خانم رکن الدین اگر گروه شما رای آوردن مرا تضمین می کند من شرکت کنم و گرنه برای من پیرمرد زشت است که بیایم و دو رای بیشتر نیاورم که من هم در جوابشان گفتم من انتخاب خودم را هم نمیتوانم تضمین کنم چه برسد به دیگران!

اما در اظهاراتی که راجع به تخلفات ازسوی معترضین عنوان شد بحث تقلب و تخلف در بیانیه یک انجمن کارفرمایی مطبوعات و در روزنامه ای نیز مطرح شد و در فضای مجازی نیز تخلفات را به خانه نسبت دادند لطفا با توجه به اینکه حضرتعالی شخصا در مراحل مختلف این روند حضور داشتید بفرمایید تخلفات چی بود وتوسط چه کسی انجام شد؟

ببینید اگر تخلفی در پالایش اعضا انجام شده خود کمیته انجام داده و اگر درتایید صلاحیتها بوده که ارشاد انجام داده و صلاحیت همه را تایید کرده است . اما دلایلی که معترضین یا همان مجریان انجام داده اند موارد تخلف از اساسنامه خانه مطبوعات بوده است مثلا عنوان شده که عدم رعایت بند ۵ ماده ۴۲ و تبصره ذیل آن ،پذیرش کارت دانشجویی به جای مدرک کارشناسی، پذیرش مدرک دیپلم بدون دارا بودن سابقه فعالیت مطبوعاتی۱۴ سال یا در تبصره ۳ ماده ۴۲ صرفا پذیرش بیمه دستگاه های دولتی و صندوق بازنشستگی تاکید شده ولی در روند تطبیق از این ماده عدول گردیده و سایر بیمه ها هم پذیرفته اند.

وهمچنین در هنگام تطبیق وضع برخلاف ادامه تبصره ماده ۴۲ بیمه غیر رسانه در مورد فعالین رسانه های سراسری که دفتر مرکزی آنان در استان واقع نبوده نیز پذیرفته اند که همه اینها اگر تخلف باشد ، خود این کمیته انجام داده که شکایت به مدیرکل مطبوعاتی برده است!

موضوع دیگری که مطرح کرده بودند عدم امکان کاندیدا شدن هیات مدیره قبل بود واین ادعا در حالی است  که بر اساس ماده ۲۳ اساسنامه تا انتخابات جدید همچنان هیات مدیره رسمیت داشته و می توانند درانتخابات شرکت کنند.

بنابر این هیچ تقلبی انجام نشده و جالبتر اینکه همه این تخلفات در انتخابات جدید که اخیرا برگزار شد مجددا عدول از همین بندها تکرار و حتی سه برابر تخلفات اتفاق افتاده است.

به نظر شما چه شده که اینهمه حساسیت و گرایش به سمت خانه مطبوعات وجود دارد؟

خوب خانه مطبوعات تشکلی ریشه دار و معتبرو درسطح کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است در دوره گذشته هم مورد وثوق عالی ترین مقامات استان و کشور و نمایندگان مجلس و حتی کاندیداهای ریاست جمهوری بود از سویی هر شخصی که در حوزه مطبوعات دستی برآتش دارد برای رسمیت دادن به کار خود از این برند به عنوان پشتوانه و سابقه فعالیت خود یاد می کند و در واقع اعتبار بخش به کار اعضا است بنابر این یکی برای خدمت می آید و یکی برای قدرت مثل بسیاری تشکلها که زمینه حضور افراد را در فعالیتهای بالادستی اجتماعی و فرهنگی فراهم می کند در واقع به نوعی مدیر پروری در اینگونه تشکلها شکل می گیرد. اما انصافا در این دوره ۹۹درصد اعضای هیات مدیره شاغلین و کسانی بودند که حرفه اصلی آنان روزنامه نگاری است.به نظر من اگر کسی اهداف خاصی نداشته باشد در یک انجمن هم می تواند به صنف خود کمک کند ضمن اینکه از جوانان و روزنامه نگاران پر انرژی برای اینکار کمک می گیرد نه اینکه دنبال بند یا تبصره ای باشد تا دیگران را حذف کند تا خود بر جایشان بنشیند.

مدیرکل ارشاد هرمزگان تا چه میزان می توانست این مسئله را زودتر به سرانجام برساند؟

بسیار زیاد مدیریت یعنی همین اما در واقع اگر جناب مدیرکل به دخالتهای برخی افراد در این موضوع اجازه ورود نمی داد نه برای خودش هزینه داشت و نه اینهمه اختلاف و شکاف بین رسانه ای ها ایجاد می شد.

اکنون متخلف ارشاد شناخته شده است ومراساسنامه عمل نکرده است. صداقت در مدیریت بسیار مهم است اینکه با طرفین بازی شود ضربه اول را انسان به خود وارد می کند. اداره کل ارشاد باید موارد لازم الا صلاح اساسنامه را به تهران منتقل می کرد تا کار به اینجا نرسد و یا حداقل بر حرف خود  پایبند می بود.حتا متاسفانه از افراد خاص برای شرکت در جلساتی که نمایندگان از تهران برای بررسی مسایل مطبوعات حضور پیدا می کردند دعوت می شد.یعنی مدیر کل ارشاد مدیرکل همه مطبوعات نیست و سلیقه ای برخورد می کند.

ظاهرا پس از بیانیه خانه مطبوعات قدیم وزیر معاون خود را مامور کرد تا به این موضوع فیصله دهد در دیدار خانه مطبوعات با معاون وزیر چه گذشت؟

جناب آقای انتظامی در روز ملی خلیج فارس به اتفاق وزیر محترم در بندرعباس حضور پیداکردن و جلسه ای با برخی مدیران مسئوول و سرپرست روزنامه های سراسری داشتند که این جلسه هم جای گله داشت بنده از مدیرکل سوال کردم اگر د راین جلسه قرار است به موضوع خانه مطبوعات رسیدگی شود هیات مدیره حضور داشته باشند که ایشان تاکید کردند شما به عنوان مدیرمسئول دعوتید و مسئله خانه در جلسه ای دیگر بررسی می شود. اما در جلسه متوجه شدیم یکی از دستورات این جلسه بحث خانه مطبوعات است و سایر هیات مدیره به امید دیدار مجزا این فرصت را از دست دادند تا دغدغه های خود را مطرح کنند.جالب تر از همه این بود که معاون و زیر از جزییات انتخابات اظهار بی اطلاعی کردند و گفت امور خانه را به مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی سپرده ام و نمی دانستم که بدون اینکه خانه ثبت شود انتخابات برگزار شده است و این در حالی است که معترضین مکررا می گفتند معاونت و وزیر این انتخابات را ابطال کرده است.

در هر صورت در این جلسه باتوجه به عدم ثبت اساسنامه دو پیشنهاد از سوی معاون وزیر مطرح شد و ما به شرط اصلاح اساسنامه و فراهم نمودن حضور اکثریت اعضا در خانه پذیرفتیم که هر کدام از دو مورد را ارشاد اعلام کند ما بپذیریم.اما این حق هم برای سایر اعضا هست که اگر بخواهند می توانند از طریق قانونی اقدام نمایند.

پیشنهاد اول این بود که به دلیل ثبت نشدن اساسنامه ، همین اساسنامه فعلی ثبت قانونی شود وبا ۱۶۰عضوفعلی به مجمع برود.

دوم پیشنهاد هم این بود که دو مرحله عقبتر برگردیم و با اعضای سابق مجمع برگزار شود و اساسنامه اصلاح و بعد انتخابات برگزار شود.

که معاون وزیر هم عنوان کردند چنانچه یکی از دو بند اول محقق نشود خانه مطبوعات جدید مانند بسیاری استان ها که دو خانه مطبوعات دارند شکل می گیرد و ارشاد از آن خانه حمایت خواهد کرد.

همچنین در این جلسه در خصوص صلاحیت هیات مدیره دور قبل بحث شد که طبق اساسنامه تا انتخابات و تایید هیات مدیره دور بعد رسمیت دارد ومتولی برگزاری مجمع زیر نظر ارشاد است.

دلیل پافشاری برای اجرای مر اساسنامه چه بود؟

خوب در آن زمان براساس این اساسنامه غالب افراد مدیر مسئوول وخبرنگاران واقعی حذف می شدند و تنها سه نفر از مدیران مسئوول که بازنشسته بودند شرایط عضویت درهیات مدیره برایشان فراهم می شد و در فضای بی رقابتی می توانستند موفق به کسب کرسی خانه شوند.واقعیتش به نظر بنده خانه و بتخانه بهانه است اگر کسانی که می خواستند کاری برای این جماعت کند می توانستند به هر شکلی کار کنند مثلا انجمن داشتند چرا در دوساله گذشته هیچ کاری از پیش نبرده اند.البته خدا کند گمانه زنی های برخی ها که می گویند خانه را مچاله کردند تا انجمن کار فرمایی و کارگری مطبوعات را بزرگ کنند درست نباشد!

نهایتا چه شد؟

خوب قطعا در جریان هستید انتخابات مجددا با حضور کارشناس معاونت مطبوعاتی برگزار شد و نه تنها آرامشی برقرار نشد بلکه با حذف قاطبه خبرنگاران واقعی  خانه ای ارشادی تشکیل شده است تا یک خانه مطبوعات باشد. تخلفات هم که چند برابر مشهود است و گزارشات به مراجع زیربط داده شد ومنتظر پاسخگویی هستیم.

خدمات دولت تدبیر و امید را چگونه در کشور و استان ارزیابی میکنید؟اگر قرار به نمره دادن باشد به عنوان یک مدیرمسوول چه نمره ای به دولت در کشور و استان میدهید؟

با توجه به شرایط موجود اقتصادی و مشکلاتی که از قبل بر جا مانده است طبیعتا همه دولتها خدماتی برای مردم انجام داده اند و هرکدام سیاستها و برنامه های خاص خود را دنبال کرده و موفق شده اند. به نظرم آرامشی که در بخش امنیت کشور واستان داریم بزرگترین دستاورد است و اطراف کشور جهنمی از درگیریها فرا گرفته اما ما در کمال آرامش و آسایش زندگی می کنیم.در بخش اقتصادی مردم با مشکلاتی مواجهند اما شخصا معتقدم نان خشک خوردن بهتر از با استرس و ترس از عدم امنیت خوابیدن است.

حرف آخرتون چی هست؟

خداوند مطبوعات را از این اوضاع بحرانی مادی و تفرقه و اختلافات نجات دهد.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.