تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اعلام کرد:

دفترچه درمانی تامین اجتماعی از اول اسفند حذف می شود/ فراهم شدن امکان ارائه خدمات با کارت ملی

  • کد خبر : 26015
  • 18 بهمن 1399 - 10:30
دفترچه درمانی تامین اجتماعی از اول اسفند حذف می شود/ فراهم شدن امکان ارائه خدمات با کارت ملی
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از توقف چاپ و عرضه دفترچه جدید درمانی از اول اسفندماه و فراهم شدن امکان ارائه خدمات با کارت ملی به بیمه شدگان و مستمری بگیران خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز، “عباس اکبری” با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی اظهار داشت: از اول اسفندماه سال‌ ۱۳۹۹ صدور دفترچه درمانی در کلیه شعب و کارگزاری‌های سازمان متوقف خواهد شد؛ بر همین اساس، تمامی بیمه شدگان تحت پوشش سازمان می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات پزشکی برخوردار شوند و نیازی به ارائه دفترچه درمانی از سوی بیمار در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی نیست.

وی افزود: برای بهره مندی از این امکان، تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی، مشخصات هویتی و شماره تلفن همراه (موبایل) خود در سامانه es.tamin.ir ثبت و تکمیل نمایند.

اکبری همچنین ضمن دعوت از تمامی پزشکان و موسسات درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی، از آنان خواست تا با ثبت نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان (ep.tamin.ir) و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: در صورت عدم امکان استفاده از سامانه نسخه الکترونیک به هردلیل ( قطع اینترنت ، قطع سامانه نسخه نویسی … ) پزشکان می‌توانند دستور پزشکی را در سرنسخه مخصوص مطب در یک برگ تجویز وتحویل بیمار نمایند.

وی افزود چنانچه از تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ و بعد از آن ، برخی از بیماران با دفترچه های درمانی خود به پزشک مراجعه نمایند ، پزشک می تواند در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک ، همانند روال سابق از دفترچه درمانی بیماران برای تجویز خدمات پزشکی استفاده نموده و برگ مخصوص پزشک کمافی السابق به مدیریت درمان استان ارسال گردد.

اکبری ضمن تشکر و قدردانی از پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد بابت همکاری موثر در موفقیت طرح بزرگ نسخه الکترونیک، گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک زمینه‌ساز تحول اساسی در خدمات درمانی خواهد شد و این طرح زمینه ساز ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و همچنین پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه تمامی جزئیات و جوانب مختلف خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی در برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی لحاظ شده است، گفت: نحوه خدمت رسانی به بیمه شدگان در مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد به دقت برنامه ریزی شده است و اطمینان داریم که در ایفای تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه شدگان با حذف دفترچه‌های کاغدی هیچگونه اختلالی به‌وجود نخواهد آمد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26015
  • منبع : روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.