تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
5

حوزه اقتصادی هرمزگان آماده هرگونه همکاری با دستگاه قضائی است

  • کد خبر : 4507
  • 04 تیر 1398 - 8:57
حوزه اقتصادی هرمزگان آماده هرگونه همکاری با دستگاه قضائی است

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان در سال ۹۷ با چالش های مهمی در حوزه های مختلف اقتصادی روبرو بود که با اتخاذ تصمیمات قاطع و به موقع این چالش های مهم مدیریت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر ایرج حیدری در دیدار با علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به مناسبت هفته قوه قضائیه با تبریک انتصاب وی به سمت رئیس کل دادگستری استان، عنوان کرد: مدیریت جدید دادگستری استان همانند مدیران کل سابق دادگستری هرمزگان منشأ خیر و برکت بسیاری برای مردم استان در راستای گسترش عدالت و امنیت باشد.
وی تصریح کرد: ایام هفتم تیر برای مردم ایران یادآورخاطرات تلخ به شهادت رسیدن بهترین فرزندان این سرزمین در دهه شصت به ویژه شهید بهشتی یار و یاور امام (ره) و خار چشم دشمنان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: تاثیر خون شهدا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استواری، عزت و اقتدار در سطح بین المللی بخشیده است و باید پاسداشت خون شهدا باشیم.
حیدری در ادامه به تشریح مهمترین اقدامات استان در حوزه اقتصادی استان با همکاری مجموعه دستگاه های اجرایی ، امنیتی و قضایی در سال ۹۷ پرداخت و در این رابطه اظهار داشت: در سال ۹۷ استان هرمزگان با چالش های خاصی روبرو بود که با همکاری مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی ، امنیتی و همراهی دستگاه قضایی این چالش ها به خوبی مدیریت شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان مشکلات کارخانه آلمومنیوم المهدی را نمونه ای از چالش های رخ داده استان در سال ۹۷ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: چالش مشکلات کارخانه آلومینیوم المهدی می توانست برای استان هرمزگان همانند هفت تپه خوزستان به معضلی اساسی تبدیل گردد که این مهم با اتخاذ تصمیمات به موقع و قاطع مدیریت شد.
وی افزود: کارخانه آلومینیوم الهمدی با مشکلات عدیده ای که داشت به حال خود رها شده بود و بیش از سه هزار کارگر کارخانه در معرض بیکاری بودند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: اگر دیگ های کارخانه از مدار خارج می شد علاوه بر بیکاری کارگران خسارت های میلیاردی بر کارخانه وارد می شد که با اتخاذ تصمیمات عملیاتی و به موقع و تامین مواد اولیه از تعطیلی کارخانه جلوگیری به عمل آمد.
حیدری اضافه کرد: در شرایط بسیار سختی که کارخانه در سال ۹۷ با آن روبرو بود با همکاری مجموعه دستگاه های اقتصادی، امنیتی و قضایی اجازه داده نشد تاخیری در روند پرداخت حقوق ماهانه کارگران کارخانه ایجاد شود.
وی افزود: به دلیل ضعف سازمان خصوصی سازی در مدیریت کارخانه، شخص رئیس سازمان خصوصی سازی در این رابطه مورد بازخواست قرار گرفت و با پیگیری های شبانه روزی که صورت پذیرفت مدیریت شرکت مهم آلومینیوم المهدی به شرکتی توانمند در کشور سپرده شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اقدامات برای جلوگیری از بیکاری کارگران و تعطیلی واحد های تولیدی گفت: با تشکیل جلسات متعدد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اتخاذ تصمیمات مناسب با همکاری مجموعه دستگاه های اجرایی و شبکه بانکی مشکلات بسیاری از واحد های تولیدی مرتفع و بسیاری از واحد های نیمه فعال و غیر فعال به چرخه تولید استان بازگشتند.
حیدری گفت: مجموعه اقتصادی استان آماده هرگونه همکاری با دستگاه قضایی برای تسریع در روند توسعه استان است و برای پیشبرد اهداف استان در حوزه اقتصادی نیاز به همراهی و همکاری دستگاه قضایی جهت رفع موانع پیش رو است.
وی افزود: دستگاه قضایی پشتیبان مهم مدیران دستگاه های اجرایی جهت پیشبرد اهداف استان در حوزه های مختلف است و انتظار است مدیران خدوم و پر تلاش استان به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند تا با قدرت هرچه بیشتر برنامه های خود برای رشد و توسعه استان دنبال کنند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات صورت پذیرفته توسط مدیریت حوزه اقتصادی استان، عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است دستگاه قضایی از فعالیت های تولیدی در راستای تحقق شعار سال به صورت ویژه حمایت می کند.
علی صالحی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان آماده هرگونه همکاری با حوزه اقتصادی استان به ویژه در زمینه اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان جهت تسریع در روند فعالیت های تولیدی استان است و ضروری است مدیران نیز نسبت به اجرایی نمودن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اهتمام ویژه بخرج دهند.
صالحی تصریح کرد: موانع و مشکلاتی که در مسیر تولید استان وجود دارد تلاش می شود با همکاری و هم افزایی متقابل مدیران دستگاه های اجرایی و دستگاه قضایی نسبت به حل آنها اقدام شود.
وی افزود: رشد سرمایه گذاری در هرمزگان برای افزایش تولید و بهبود اشتغال از اهمیت بسزایی برخوردار است و دستگاه قضایی آماده تامین امنیت فعالان حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی استان با رفع موانع پیش روی آنها است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: شعب ویژه جهت رسیدگی به موقع به مشکلات فعالان حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی استان راه اندازی می شود و با راه اندازی این شعب فعالیت های سرمایه گذاری و اقتصادی در هرمزگان سرعت می گیرد.
صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی در شرایط کنونی کشور دستگاه قضایی آماده هرگونه همکاری با حوزه اقتصادی استان هرمزگان است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.