تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
6

تداوم مقابله موثر با هجوم ملخ های صحرایی نیازمند مشارکت گسترده مردم و کشاورزان است

  • کد خبر : 3986
  • 25 خرداد 1398 - 12:16
تداوم مقابله موثر با هجوم ملخ های صحرایی نیازمند مشارکت گسترده مردم و کشاورزان است

استاندار هرمزگان گفت: برای تداوم مقابله موثر با پدیده هجوم ملخ های صحرایی، نیازمند مشارکت گسترده مردم و کشاورزان در این راستا هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی پس از بازدید از روند مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در اراضی و مزارع کشاورزی بخش احمدی شهرستان حاجی آباد، عنوان کرد: در این بازدید که مسئولان مرتبط از جمله معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور حضور داشتند، تصمیمات مناسب و کاربردی بنا به تقاضای مردم در راستای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی اتخاذ و ضمن صدور دستورات لازم، هماهنگی‌های میان دستگاه‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: برای مبارزه بهتر و موثرتر با این پدیده، میان دستگاه‌های مسئول تقسیم وظایف صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان افزود: برای تداوم مقابله موثر با پدیده هجوم ملخ های صحرایی، نیازمند مشارکت گسترده مردم و کشاورزان در این راستا هستیم و مجموعه مدیریت استان نیز پشتیبانی و حمایت لازم را از این امر انجام خواهد داد و هرگونه درخواست را به صورت ویژه تامین می کند.
همتی تصریح کرد: در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای درگیر با این پدیده، فرمانداران، بخشداران و دهیاران فرماندهی مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی را برعهده دارند و باید به طور منظم با حضور میدانی وضعیت را رصد و تصمیمات لازم را به سرعت برای رفع مشکلات اتخاذ و اجرایی کنند.
وی بیان داشت: از بهمن ماه سال گذشته که با پدیده هجوم ملخ های صحرایی مواجه شدیم بیشترین حجم مبارزه در استان هرمزگان صورت گرفته و تجربه خوبی به دست آورده ایم و روش های موثر و نتیجه بخشی به کار گرفته شده است.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدوارم با اقدامات ویژه ای که در این راستا در شهرستان حاجی آباد و به ویژه بخش احمدی صورت می‌گیرد بتوانیم تا ۱۰ روز آینده به وضعیت قابل قبولی در این منطقه برسیم.
همتی با بیان اینکه با انجام اقدامات وسیع و همه جانبه و پیگیری های مداوم توانسته ایم این بحران را در استان مدیریت و کنترل کنیم، اظهار داشت: وزرای کشور و جهاد کشاورزی نیز به طور منظم پیگیر امروز مبارزه با ملخ های صحرایی در هرمزگان بوده اند و تمامی امکانات را از منابع استانی برای این کار به کار گرفته‌ایم و این پشتیبانی ها از طریق اعتبارات ملی جبران خواهد شد.
وی گفت: با جدیت کامل تمامی امکانات و منابع استان در هر منطقه که تقاضا و نیاز وجود داشته باشد به کار گرفته شده است، تا مبارزه موثری با این پدیده داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.