تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4
دکتر همتی:

تحولات بزرگی در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان بشاگرد در حال رقم خوردن است/بشاگرد تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم به سطح قابل قبولی از امکانات و توسعه می‌رسد

  • کد خبر : 24757
  • 16 دی 1399 - 11:31
تحولات بزرگی در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان بشاگرد در حال رقم خوردن است/بشاگرد تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم به سطح قابل قبولی از امکانات و توسعه می‌رسد
استاندار هرمزگان از رقم خوردن تحولات بزرگ در شهرستان بشاگرد با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این شهرستان تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در آیین آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی روستایی برای اقشار محروم در استان هرمزگان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شهرستان بشاگرد برگزار شد، عنوان کرد: در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها تحولات بزرگی در شهرستان بشاگرد در حال رقم خوردن است که اصلی ترین آن در حوزه راهسازی می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبارات خوب از ردیف بودجه توسعه مکران، برنامه هایی که پیش بینی شده بود، در حال اجرا هستند و در این راستا حدود ۱۳۰ کیلومتر راه در این شهرستان آسفالت و ۱۸۰ کیلومتر نیز بازگشایی خواهد شد که از این طریق راه مواصلاتی مناسب از بشاگرد به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و همچنین به شهرستان‌های میناب و جاسک ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: در حوزه ساخت راه، کارهای بی نظیری در این شهرستان در حال اجراست و از جمله فعال ترین پروژه‌های راه روستایی در کشور، پروژه‌های شهرستان بشاگرد هستند.

همتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی در شهرستان بشاگرد، تصریح کرد: در این زمینه نیز دو پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد اجرایی شده و همچنان در حال انجام است که بر این اساس از سد جگین تا مرکز شهرستان بشاگرد و تعدادی از روستاهای اطراف آن آبرسانی شد و در فازهای بعدی این طرح نیز گام های بزرگی برداشته می شود.

وی گفت: همچنین از سد سهران یک خط اصلی در حال احداث است که روستاهای زیادی از این پروژه آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه آبخیزداری نیز طرح‌های موفقی در شهرستان بشاگرد اجرایی شده که موجب تأمین آب شرب، کشاورزی و حفاظت از محیط زیست در این شهرستان می‌شود.

همتی بیان داشت: در زمینه مدرسه سازی نیز شش مدرسه شبانه روزی در شهرستان بشاگرد احداث شده و همچنین در زمینه احداث خانه‌های بهداشت و امکانات ورزشی اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت های جدید در این شهرستان در حال احداث و ارتقاء سایت های قبلی در حال انجام است که در این حوزه نیز به وضعیت خوبی خواهیم رسید.

استاندار هرمزگان یادآور شد: با مهارت آموزی در زمینه قالی بافی نیز طرح های موفقی با اشتغالزایی مناسب در شهرستان بشاگرد انجام شده است.

همتی اظهار داشت: شهرستان بشاگرد جزء ۳۱ شهرستان ویژه در کشور است که برنامه های توسعه همه جانبه و محرومیت زدایی در آنها در حال اجراست و تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم این شهرستان به لحاظ سطح برخورداری از امکانات و زیرساخت ها و توسعه یافتگی به وضعیت قابل قبولی می‌رسد.

وی افزود: در اراضی سد جگین نیز ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال گسترده با راه اندازی گلخانه های تولید محصولات کشاورزی و همچنین صادرات این محصولات وجود دارد که برای سرمایه گذاری و فعال سازی آن پیگیری هایی در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.