تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
1

بهره‌برداری از طرح‌های بهداشتی درمانی در سفر رئیس جمهور به هرمزگان

  • کد خبر : 48076
  • 27 دی 1402 - 13:24
بهره‌برداری از طرح‌های بهداشتی درمانی در سفر رئیس جمهور به هرمزگان

به گزارش هرمزگان امروز ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، ۴۰ طرح بهداشتی درمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آداک، غلامعلی جاودان در نشست خبری با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به هرمزگان دو بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: بیمارستان فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس یکی از این طرح‌هاست که ساخت دوباره آن از سال ۱۴۰۰ با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس آغاز شده و اکنون آماده بهره‌برداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان افزود: این بیمارستان به منظور ایفای مسئولیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس در زمینی به وسعت ۹ هزار، با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، در پنج طبقه، کنار بیمارستان فعلی کودکان بندرعباس در مدت دو سال با هزینه ۵ هزار میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

جاودان با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی این بیمارستان هزینه شده است، تصریح کرد: روند ساخت بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰، با ۳۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون آماده بهره برداریست.

وی اذعان داشت: این بیمارستان فوق تخصصی و مدرن شامل بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، تجهیزات تصویربرداری، اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزدان، کودکان و بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین گفت: بیمارستان ۷۸ تختخوابی فارابی بستک نیز که ساخت آن با مشارکت خیران از سال ۹۷ آغاز شده بود، در سفر رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
جاودان ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان که ۴ هزار و ۲۶۳ مترمربع زیربنا دارد، ۸۵ میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی خیران و دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان فارابی بستک شامل بخش‌های داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان و کلینیک تخصصی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ۴۰ طرح بهداشتی درمانی نیز در سفر رئیس جمهور به هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد، تشریح کرد: ساخت اورژانس هوایی شرق هرمزگان به مرکزیت جاسک و دانشکده شرق هم به مرکزیت میناب در سفر ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

 

جاودان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دانشکده دندانپزشکی بندرعباس در مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز که ساخت آن از سال ۱۴۰۱ با زیربنای ۱۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع آغاز شده بود، اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه افزود: این یکی از طرح‌های مهم بهداشتی و درمانی است که امیدواریم با تأمین حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، در سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اذعان داشت: در دور نخست سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح بهداشتی و درمانی مصوب شد که تاکنون ۸ هزار و ۱۷۰ میلیارد آن اختصاص یافته که معادل حدود ۸۳ درصد کل این اعتبار بوده است.

✳️کشف محموله ۳.۷ میلیون یورویی داروی کمیاب سرطان در هرمزگان

در ادامه این نشست خبری، حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، به کشف محموله بسیار مهمی از داروهای نادر درمان سرطان در غرب هرمزگان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره و تصریح کرد: ۲۵۰۰ ویال( ظرف شیشه‌ای کوچک نگهداری دارو مایع یا پودری) از این دارو در منطقه بندرلنگه کشف شده است.

 

وی افزود: قیمت هر ویال این دارو ۱۵۰۰ یورو قیمت دارد و این محموله نوعی از داروی درمان سرطان و بسیار مهم اما نادر است که بررسی جزییات آن در جریان است.

 

به گفته فلاح، هم اکنون در سیستم غذا و داروی کشور کمتر از ۲۰۰ ویال از این دارو وجود دارد اما در محموله کشف شده در بندرلنگه، ۲۵۰۰ ویال از این داروی بسیار کمیاب کشف شده است که بررسی ها برای نمونه برداری از آن و صحت‌سنجی سلامت دارو در جریان است.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین اضافه کرد: به محض کشف این محموله توسط دستگاه امنیتی، با حفظ زنجیره سرما، نگهداری و بررسی آن آغاز شده است

 

وی تأکید کرد: افرادی که با مشکل کمبود دارو مواجه شدند می‌توانند با شماره ۰۹۹۱۴۳۲۱۱۹۰ در ایتا ارتباط برقرار، و اطلاعات لازم درخصوص نحوه خرید داروی موردنظر دریافت کنند.

 
گفتنی است، در پایان نشست خبری، اصحاب رسانه از بیمارستان فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس بعنوان یکی از این طرح‌های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان، که ساخت دوباره آن از سال ۱۴۰۰ با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس آغاز شده و اکنون آماده بهره‌برداری است، بازدید بعمل آوردند.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.