تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
0

برگزاری کارگاه آشنایی با نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ در معاونت بهداشتی دانشگاه

  • کد خبر : 46847
  • 14 دی 1402 - 15:01
برگزاری کارگاه آشنایی با نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ در معاونت بهداشتی دانشگاه

به گزارش هرمزگان امروز ، به اهتمام واحد آمار و فناوری اطلاعات معاونت بهداشتی دانشگاه  کارگاه دو روزه  آشنایی با نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ در این معاونت برگزار شد.

کارگاه دو روزه آشنایی با نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ با حضور دکتر کاظمینی ،متخصص پزشکی اجتماعی و عضو هیات علمی وزارت بهداشت و دکتر میر هادی ،مدیر کل پزشکی قانونی استان هرمزگان به همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت پزشکان صادرکننده گواهی فوت و کارشناسان ثبت مرگ شهرستان های تابعه در مرکز بهداشت استان هرمزگان برگزار شد.

دکتر کاظمینی ،متخصص پزشکی اجتماعی و عضو هیات علمی وزارت بهداشت هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء کمی و کیفی ثبت مرگ عنوان کرد و گفت: تاثیر و اهمیت استخراج آمارمرگ و کاربرد در سیاست گذاری برنامه های سلامت و بررسی بیماریها و مداخلات بهداشتی ضروری است.

دکتر میر هادی مدیر کل پزشکی قانونی استان هرمزگان برثبت به موقع و دقیق واقعه وفات تاکید کرد: و آموزش های لازم در خصوص وقایع پس از مرگ،  بررسی علل فوت و آشنایی با مبانی قانونی در صدور جواز دفن را ارائه کرد.

در این کارگاه دو روزه مباحث آشنایی با مبانی قانونی در صدور جواز دفن، اشنایی با فرم گواهی فوت و استاندردهایی صدور گواهی فوت و خطاهایی رایج و نحوه صدور گواهی فوت در بیماریهای مختلف و ارزیابی گواهی فوت ، صدور گواهی فوت در نوزادان توسط دکتر کاظمینی متخصص پزشکی اجتماعی ارائه شد.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=46847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.