تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
5

ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر

  • کد خبر : 4058
  • 26 خرداد 1398 - 10:43
ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است، گفت: برای مبارزه با مواد مخدر تاکنون سه هزار و ۸۱۱ شهید و۱۲هزار جانباز تقدیم شده که بیانگر اهمیت مبارزه با این پدیده شوم در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان اشاره کرد و افزود: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر در ایران با توجه به همسایگی با کشور افغانستان و ترانزیت مواد مخدر از این کشور به سایر نقاط جهان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: همجواری افغانستان با ایران و وجود حدود دو هزار کیلومتر مرز مشترک با ایران سبب شده است که زمینه ورود مواد مخدر به کشور فراهم شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان توجه به مسایل فرهنگی جامعه و سرمایه گذاری در بحث پیشگیری و درمان مواد مخدر را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: باید همه دستگاه ها و کمیته های عضو این شورا با تحقیقات و شناسایی معضلات حوزه پیشگیری و درمان به امر مبارزه با مواد مخدر اهتمام ورزند.
وی با تشریح پیامدهای مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان زلزله خاموش وجنگ بدون مرز، ازلحاظ بهداشتی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی، خواستار همت جدی و حماسه آحاد مختلف در پیشگیری از اعتیاد جوانان و مبارزه باجرائم مرتبط شد.
میرزاد با اشاره به برخی دیگر از معضلات و مشکلات منطقه‌ای قاچاق مواد مخدر گفت: کاهش سن مصرف مواد در شیوع آن در بین نوجوانان و جوانان، افزایش تعداد زنان معتاد ، ابتلای افراد شاغل و تحصیل‌کرده از جمله مشکلات پیش روی مواد مخدر در جهان است که باید مقابله متناسب و اصولی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مردم، نخبگان، اصحاب اندیشه و رسانه، مراکز علمی و دانشگاهی، سازمان‌های مردم‌نهاد با دغدغه‌ مستمر و مشارکتی مؤثر و حداکثری در جهت مبارزه با مواد مخدر به‌خصوص در حوزه پیشگیری از اعتیاد شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.