تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
5

امکان صید بیش از ۲ میلیون تن فانوس ماهیان درآبهای هرمزگان وجود دارد

  • کد خبر : 52
  • 26 تیر 1395 - 10:01
امکان صید بیش از ۲ میلیون تن فانوس ماهیان درآبهای هرمزگان وجود دارد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت :با صید این میزان از ذخایر برآورد شده و قابل برداشت استان، وکشور در این زمینه تولید پودر ماهی و تامین مواد اولیه این کارخانجات به خودکفایی خواهد رسید.

به گزارش هرمزگان تودی مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:طبق بررسی ها و کارشناسان موسسه تحقیقات شیلات ایران امکان صید بیش از۲میلیون تن فانوس ماهیان در آبهای این استان وجود دارد .به نقل از ایرنا فسید پرویز محبی شنبه افزود: این درحالی است که سالانه ۳۰۰تا۴۰۰هزار تن از این نوع ماهیان صید می شود و ازابتدای ۸۷ تاکنون ۶۰هزار تن از این میزان ذخائر فانوس ماهیان در استان برداشت شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه میزان صید فانوس ماهیان کشور باید سالانه به بالای هفتاد هزار تن برسد و ازسوی دیگرعمر مفید این ماهیان کمتر از دوسال بوده که در صورت عدم برداشت این سرمایه ملی و انحصاری به هدر می رود.

مدیرکل شیلات هرمزگان یادآور شد:با صید این میزان از ذخایر برآورد شده و قابل برداشت استان، وکشور در این زمینه تولید پودر ماهی و تامین مواد اولیه این کارخانجات به خودکفایی خواهد رسید.

محبی افزود: با توجه به اینکه برداشت از این آبزیان مستلزم شناورهای دارای قابلیت صید در عمق های بالای دویست متر است لذا سرمایه گذاران اقدام به خرید و ساخت این شناورها با قابلیت یاد شده می کنند که بطورمعمول شناورهای خریداری شده از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: تمام صید و محصولات این شناورها برای کشور ایران و سرمایه گذاران ایرانی است و تنها خود شناور از کشور های خارجی خریداری شده ودرحال حاضر هیچ شناور صیادی با مالکیت خارجی در آبهای هرمزگان فعال نیست ومالکیت تمامی شناورهای صیادی هرمزگان ایرانی است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=52

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.