تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
4

آغاز عملیات بارگیری سکوی فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی با حضور استاندار هرمزگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس

  • کد خبر : 3822
  • 22 خرداد 1398 - 8:51
آغاز عملیات بارگیری سکوی فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی با حضور استاندار هرمزگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس

در مراسمی با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و مهندس محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عملیات بارگیری سکوی فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این مراسم عنوان کرد: ساخت سکوهای میدان گازی پارس جنوبی از اقدامات بزرگی است که متخصصان توانمند کشورمان، دانش آن را به دست آورده اند و امروز سومین سکوی ساخته‌شده در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل در بندرعباس بارگیری شد.

وی ادامه داد: این سکوی گازی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار ساخته شده که احداث آن در داخل از خروج ۶۰ درصد ارز مورد نیاز آن از کشور جلوگیری کرد.

استاندار هرمزگان افزود: با نصب این سکو در فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی ۵۰۰ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید این میدان اضافه می شود.

وی گفت: خوشبختانه علاوه بر توانمندی ساخت، امکانات حمل و نقل و بارگیری سکوهای پارس جنوبی نیز در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایجاد شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: متخصصان داخلی کشورمان با تعهد انقلابی اقدام مهم ساخت سکوهای گازی را در بندرعباس با دانش و فناوری پیشرفته انجام می دهند که نشان دهنده توانمندی بسیار خوب نیروهای کشورمان است.

همتی خاطرنشان کرد: در سایه خودباوری، تعهد و کار بسیجی و جهادی متخصصان کشورمان تاکنون گام‌های بزرگی برداشته ایم و در آینده نیز این مسیر تداوم خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.