تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
2

آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان میناب

  • کد خبر : 47137
  • 18 دی 1402 - 15:00
آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان میناب

به گزارش هرمزگان امروز ، طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال با حضور مهندس سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب، حجه الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب و دکتر احمدپور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب در مهد کودک نیایش جهت گروه سنی زیر ۵ سال آغاز گردید.

مهندس سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب در حاشیه آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال گفت : به‌ منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال کشور و با توجه به هم‌جواری ایران با کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان و برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال، عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی در شهرستان میناب انجام می‌شود.

وی بیان داشت: ضرورت اجرای این طرح، ارتقاء سطح بهداشت عمومی و فردی جامعه و به ویژه شهرستان میناب به عنوان دومین شهرستان استان هرمزگان است.
نماینده عالی دولت در شهرستان میناب گفت : طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای کودکان زیر ۵ سال و شامل متولدین ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ به بعد و در دو مرحله و به صورت خانه به خانه در شهرستان میناب اجرا خواهد شد .
وی افزود : با بسیج نیروها و امکانات در شهرستان میناب ان شا الله شاهد دستیابی به پوشش تمام نقاط در اجرای این برنامه در این شهرستان باشیم .

دکتر احمدپور مدیر شبکه بهداشت و درمان میناب نیز گفت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال به صورت خانه به خانه در قالب ۳۰۱ تیم عملیاتی دونفری در دو نوبت از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ دی ماه و نوبت دوم ۱۴ تا ۱۷ بهمن  ماه سال جاری اجرا می شود.
جمعیت کل خانوار هدف طرح فلج در شهرستان میناب ۶۹۳۴۱ خانوار است و تعداد کودکان زیر ۵ سال ۲۹۳۴۱ کودک که شامل کودکان زیر ۵ سال متولدین ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ به بعد می باشد.

احمدپور افزود: با توجه به حساسیت طرح، هماهنگی های لازم جهت اطلاع رسانی و تامین نیروی انسانی و خودرو با ادارات شهرستان صورت گرفته و مانند سال های گذشته تمام واحدهای شبکه بهداشت  سعی و تلاششان بر این است که طرح با جدیت تمام و به نحو مطلوب دنبال گردد.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=47137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.