تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8

بهره برداری از پروژه بازسازی مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی بندرعباس

  • کد خبر : 673
  • 03 شهریور 1395 - 9:36
بهره برداری از پروژه بازسازی مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی بندرعباس

احداث مخزن جدید اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز داشت که با توجه به کمبود منابع مالی بازسازی و مقاوم‌سازی مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی بندرعباس شامل؛ ترمیم و بازسازی کف، ستون‌ها و سقف مخزن، اصلاح حوضچه و شیرآلات آن در دستور کار قرار گرفت

به گزارش هرمزگان تودی در اولین روز از آغاز هفته دولت؛ با حضور استاندار هرمزگان، پروژه بازسازی و مقاوم سازی مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی شهر بندرعباس به بهره برداری رسید.مدیرعامل آبفای هرمزگان در این مراسم هدف از اجرای این پروژه را افزایش ذخیره استراتژیک آب شهر بندرعباس و کنترل بیشتر منابع ذخیره و ورودی های شبکه شهری عنوان کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال اجرا شده است.

امین قصمی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های ایجاد تأسیسات آبی، اظهار کرد: احداث مخزن جدید اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز داشت که با توجه به کمبود منابع مالی بازسازی و مقاوم‌سازی مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی بندرعباس شامل؛ ترمیم و بازسازی کف، ستون‌ها و سقف مخزن، اصلاح حوضچه و شیرآلات آن در دستور کار قرار گرفت.

قصمی در ادامه از بازسازی و بهره‌برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شمال غرب بندرعباس تا پایان امسال خبر داد و گفت: هم‌اکنون این پروژه در دست اجراست و با تأمین ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز و تکمیل آن، آب‌رسانی به شمال غرب بندرعباس و مجتمع‌های مسکن مهر شهرک پیامبر اعظم تقویت می‌شود.

وی همچنین افزود: در حال حاضر مجموع حجم مخازن ذخیره آب شهر بندرعباس، ۱۹ هزار مترمکعب است که با بهره‌برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شمال غرب، حجم کل مخازن این شهر به ۲۹ هزار مترمکعب می‌رسد.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهر بندرعباس مخزن تولید ثروت است اما فرصت‌های بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها کم است.

جاسم جادری افزود: واگذاری کارها به بخش خصوصی یک هنر مدیریتی است که امروزه به‌عنوان یک ضرورت است و ما نبایستی از بزرگ‌تر شدن دولت خوشحال باشیم .

دکتر جادری، دوراندیشی مدیران آب در تأمین آب بندرعباس را از ابتدای انقلاب تاکنون قابل‌تقدیر دانست و گفت: پروژه بازسازی و مقاوم‌سازی مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی این شهر به‌نوعی اقدام آبفای هرمزگان در راستای افزایش بهره‌وری است که توانسته با صرف هزینه‌ای کمتر مخزن ذخیره و استراتژیکی آب بندرعباس را به چرخه تولید بازگرداند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری پیش رو در بندرعباس، توسعه صنایع و جمعیت و درنتیجه افزایش نیاز آبی این شهر، معرفی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در تأمین آب نظیر احداث آب‌شیرین‌کن‌ها بسیار ضروریست.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بایستی خود متعهد به تأمین آب موردنیازشان باشند چراکه با وضعیت اعتبارات دولتی موجود امکان توسعه تأسیسات آب آن‌هم با هزینه‌های کلان وجود ندارد. در غیر این صورت اداره شهر باوجود مشکلات هدر رفت آب و پایین بودن تعرفه‌های آب ممکن نخواهد بود که در این زمینه نیازمند اصلاح نگرش‌ها هستیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.