تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
6

نشت یابی بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در هرمزگان

  • کد خبر : 3660
  • 20 خرداد 1398 - 11:44
نشت یابی بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در هرمزگان

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان از نشت یابی بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه های گازرسانی استان هرمزگان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز هرمزگان، فواد حمزوی اظهار داشت: عملیات نشت یابی در ۶ منطقه گازرسانی شده صورت گرفته که بالاترین متراژ نشت‌یابی متعلق به شهربندرعباس با ۴ زون فعال دارای ۲ هزار و ۴۱۳ مشترک و نشت یابی بیش از ۲۰۴ کیلومتر، تعداد ۲ هزار و ۸۴۹ علمک و ۵۵ ایستگاه تقلیل فشار می باشد.
حمزوی عنوان نمود: نشت یابی شهرستان حاجی آباد به طول تقریبی ۲۰۰ کیلومتر با تعداد ۴ هزار و ۸۳۵ علمک و ۱۵ ایستگاه تقلیل فشار گاز، شهر بندرخمیر به طول ۳۷۵ کیلومتر با تعداد ۵۶۰ علمک و ۶ ایستگاه تقلیل فشار گاز، جزیره قشم به طول تقریبی یک کیلومتر با نصب ۱۰۰ علمک و ۵ ایستگاه تقلیل فشار گاز در سال گذشته صورت گرفته است.
وی افزود: شهرستان بستک به طول ۹۳ کیلومتر با تعداد ۷۶۰ علمک و ۶ ایستگاه تقلیل فشار گاز و شهرستان پارسیان به طول ۸۸ کیلومتر با ۲ هزار و ۶۷۴ علمک و ۳ ایستگاه تقلیل فشار گاز از دیگر مناطق نشت یابی شده در سال گذشته می باشد.
در ادامه مهدی جعفری مسوول بازرسی فنی شرکت گاز هرمزگان ابراز داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط تیم نشت یابی شرکت گاز استان، هرفصل یک بار در سال، تمامی خطوط مورد پایش و نشت یابی قرار می گیرد.
جعفری ابراز داشت: در سال ۹۷ در مجموع بیش از ۶۰۰ کیلومتر، ۱۱ هزارو ۷۷۸ علمک و ۹۰ ایستگاه تقلیل فشار گاز با پیشرفته ترین سامانه هوشمند نشت یابی، توسط کارکنان فعال این واحد نشت یابی شده است.
وی همچنین تاکید نمود: با توجه به ضرورت و اهمیت تامین ایمن و پایدارگاز برای مشترکین، واحد بازرسی فنی با به کارگیری از سیستم نشت یابی آنلاین (شناسایی نشت یابی در حداقل‌ترین زمان وگزارش دهی نشت گاز از ۲۴ ساعت به کنترل لحظه‌ای) تمام تلاش خود را در جهت استمرار پایداری جریان گاز در استان به کار خواهد بست.
مسوول بازرسی فنی شرکت گاز هرمزگان با اشاره به حساسیت کار بازرسی فنی و نشت یابی بیان نمود: پس از وقوع زمین لرزه در قشم، تیم بازرسی فنی به دلیل خطرات ناشی از نشت گاز و سلامت جان همشهریان، تاسیسات و خطوط شبکه قشم را دوباره مورد نشت یابی قرار داد.
جعفری در پایان تصریح نمود: خوشبختانه با توجه به استمرار عملیات نشت یابی خطوط، در سال گذشته هیچ گونه حادثه ای ناشی از نشت گاز صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3660

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.