تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
4

سررشته قاچاق‌های کلان را در هرمزگان جستجو نکنید

  • کد خبر : 546
  • 31 مرداد 1395 - 9:38

حذف قوانین دست و پاگیر در بحث صادرات و واردات، ایجاد زیرساخت های وارداتی و صادراتی، ایجاد زیرساخت های حمل و نقلی، احداث انبار، سوخت رسانی به موقع به ناوگان حمل و نقل دریایی و نظارت مسئولان از ملزوماتی است که بدون شک به تجارت‌های غیررسمی پایان می‌دهد و استان را در بحث اقتصادی و اشتغال و همچنین امنیت متحول می‌سازد

به گزارش هرمزگان تودی رئیس کمیسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: سررشته قاچاق‌های کلان را نباید در مردمی جستجو کرد که تنها برای معیشت و گذران زندگی مجبور به تجارت غیررسمی و خرد می‌شوند.حسن روحانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به معضلات تجارت دریایی در استان اظهار داشت: عدم توجه به زیر ساخت‌ها و فرهنگ تجاری مردمی که سال‌ها تجارت پیشه آنها بوده است از دلایل اصلی تجارت خرد و غیر رسمی معیشتی در شرق هرمزگان است.

وی با بیان اینکه مردم هرمزگان قانونمدارترین افراد در حوزه تجارت هستند، افزود: اگر در استان تجارتی به صورت غیررسمی انجام می شود بدون شک دلیل آن معیشت است نه قاچاق.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بندرعباس اضافه کرد: سررشته قاچاق‌های کلان را نباید در مردمی جستجو کرد که تنها برای معیشت و گذران زندگی مجبور به تجارت غیررسمی می‌شوند.

روحانی تصریح کرد: مردم هرمزگان از هر گونه اتهام در رابطه با قاچاق مبرا هستند چرا که واضح و مبرهن است که قاچاق از چه کانال‌هایی رهبری و هدایت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌ها برای فعالیت بخش خصوصی فراهم نشده است، افزود: تقویت بخش خصوصی لازمه توسعه اقتصادی است و این در حالی است که قوانین دست و پا گیر در حال کند کردن چرخه حرکتی این بخش است.

رئیس کمیسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی بندرعباس با بررسی وضعیت صادرات و واردات از گمرکات تیاب و منطقه آزاد قشم و همچنین بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق کالا، بیان داشت: حذف قوانین دست و پاگیر در بحث صادرات و واردات، ایجاد زیرساخت های وارداتی و صادراتی، ایجاد زیرساخت های حمل و نقلی، احداث انبار، سوخت رسانی به موقع به ناوگان حمل و نقل دریایی و نظارت مسئولان از ملزوماتی است که بدون شک به تجارت‌های غیررسمی پایان می‌دهد و استان را در بحث اقتصادی و اشتغال و همچنین امنیت متحول می‌سازد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.