تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
4

اصحاب رسانه کیش از مدافعان سلامت تقدیر کردند

  • کد خبر : 23197
  • 11 آذر 1399 - 11:26
اصحاب رسانه کیش از مدافعان سلامت تقدیر کردند
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اینکه همواره در ابتدای یک اتفاق، اطلاع رسانی های نادرست، شایعات و مسائل مختلفی وجود دارد که حضور رسانه در میدان و اطلاع رسانی درست و شفاف و جلوگیری از بروز شایعات بی اساس، می تواند آرامش را به جامعه و مردم تزریق کند.

به گزارش هرمزگان امروز رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی سعی کردیم با مردم صادقانه سخن بگوییم.

محمدرضا رضانیا در آیین تقدیر اصحاب رسانه از تلاشگران عرصه سلامت در مرکز توسعه سلامت کیش و دیگر بخش های بهداشت ودرمان جزیره کیش با اشاره به اهمیت حضور رسانه در کنار تلاشگران و مدافعان سلامت اظهار کرد: بی تردید رسانه ها نقش پررنگی در اطلاع رسانی دقیق، ارائه آمار صحیح و آموزش در کنترل بیماری در کنار کادر بهداشت و درمان و مسئولان داشتند و این نقش را نمی توان نادیده گرفت.

وی افزود: اگر رسانه در کنار کادر درمان و شورای سلامت نبود قطعا انتقال مفاهیم درست و آموزش صحیح روش های مقابله با بیماری و کنترل، به سادگی امکان پذیر نبود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اینکه همواره در ابتدای یک اتفاق، اطلاع رسانی های نادرست، شایعات و مسائل مختلفی وجود دارد که حضور رسانه در میدان و اطلاع رسانی درست و شفاف و جلوگیری از بروز شایعات بی اساس، می تواند آرامش را به جامعه و مردم تزریق کند.

وی همدلی و انسجام میان مسئولان، در بخش دولتی و بخش های خصوصی، مردم و کادر بهداشت و درمان را یکی از مهمترین اصول اساسی موفقیت جزیره کیش در کنترل شیوع بیماری و غلبه بر پیک و موج های دوم و سومی که کشور را در بر گرفته است عنوان کرد و افزود: در جزیره کیش، ما قبل از اینکه بیماری در کشور به طور گسترده شایع شود اقدامات خود را آغاز کردیم و امروز با توجه به دستوالعمل و طرح هایی که برای مقابله با شیوع بیماری ابلاغ شده است می بینیم که بیش از ۹۰ درصد دستوالعمل های ابلاغی را انجام داده ایم.

رضانیا با تقدیر از همراهی و همگامی مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر ارگان ها ونهادهای مستقر در جزیره در راستای مقابله با کرونا ابراز کرد: همدلی و انسجام مسئولان و همراهی مدیریت ارشد و معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش و هزینه هایی که برای مقابله با کرونا صورت گرفت به جرأت می توان گفت در کمتر شهری صورت گرفته است.

وی با تقدیر از ساکنان جزیره کیش اظهار کرد: مردم فهیم و قانونمند و با فرهنگ جزیره کیش نیز در این دوران نشان دادند که مردم بی نظیری هستند وکمتر دیده شده است که مردم در شهری به اصول و قوانینی که برای کنترل بیماری گذاشته شده است تا این اندازه با مسئولان همراه و همگام باشند.

سخنگوی شورای سلامت کیش ادامه داد: صبوری و تحمل مردم درموج اول برای بازگشت به کیش، حضور در قرنطینه و رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در سطح شهر از مهمترین ارکانی است که موجب شده است کیش کمترین آسیب را در کرونا ببیند.

وی همچنین با تقدیر از همراهی و همکاری بسیج در کنار کادر بهداشت و درمان بیان کرد: همراهی و همکاری تمامی نهادها به ویژه بسیج در کنترل بیماری قابل تقدیر است.

رضانیا عنوان کرد: نقاهتگاهی که در جزیره کیش برای قرنطینه بیماران پس از بهبود و افراد مشکوک در نظر گرفته شده است و ۱۴ روز خدمات رایگان به آنان ارائه می شود در کشور کم نظیر است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تاکید کرد: ما همواره سلامت مردم را به عنوان اولویت در نظر گرفته ایم اما با توجه به اینکه حیات جزیره کیش به فعالیت های اقتصادی وابسته است و در شرایط کنونی و با وجود تحریم ها اقتصاد کیش نیز اقتصاد شکننده ای شده است همواره به دنبال این هستیم که در تصمیم های شورای سلامت و ستاد کرونا، هم سلامت مردم و هم اقتصاد جزیره مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه به لطف الهی و مدد و همت همه مسئولان ومردم و همدلی که درجزیره کیش وجود دارد تا امروز جزیره کیش به مرز بحران هم نزدیک نشده است و امیدواریم که به زودی شاهد پایان کرونا در جزیره کیش، ایران اسلامی و تمام جهان باشیم.

در بخشی از این دیدار اصحاب رسانه کیش از مدافعان سلامت با اهدائ لوح و گل تقدیر کردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23197
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.