تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
8

از تکذیب های آبکی تا صاحب اسب تبعه ی افغانستانی که می ترسد حق و حقوقش را دنبال کند+عکس

  • کد خبر : 14176
  • 05 بهمن 1398 - 17:14
از تکذیب های آبکی تا صاحب اسب تبعه ی افغانستانی که می ترسد حق و حقوقش را دنبال کند+عکس

متاسفانه چه برق گرفتگی رخ داده باشد و چه رخ نداده باشد یک حیوان در پارک غدیر بندرعباس تلف شده و تصاویری از یک جعبه ی فلزی کاملا غیراستاندارد برق در فضای مجازی منتشر شده که در وسط آب باران قرار دارد.بدون شک همه می دانیم که فلز رسانا است و آب نیز رسانا ، لذا بهتر است به جای بهانه های متفاوت و تکذیب های آبکی ، هرچه سریعتر فکری به حال این جعبه های خطرناک فلزی برق کنید که در وسط پارک ها رها شده اند.


به گزارش هرمزگان امروز پنجشنبه هفته ی پیش در شبکه های اجتماعی تصاویر ناراحت کننده ای از یک راس اسب منتشر شد که شاهدان عینی و صاحب این اسب مدعی بودند که این اسب به علت برق گرفتگی تلف شده.تصاویر وضعیت جعبه ی برق که فلزی است و هیچ استاندارد سیم کشی در آن رعایت نشده بود و در وسط آب جمع شده از باران پنجشنبه قرار داشت آنقدر گویا بود که هیچ شکی در این مورد به وجود نمی آمد.

هرمزگان امروز با توجه به سابقه دار بودن این رخداد خطرناک و مرگبار در بندرعباس وجود چنین جعبه های فلزی غیر استاندار در پارک های سطح شهر این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و طی تماس با روابط عمومی سازمان فضای سبز شهرداری بندرعباس این موضوع را پیگیری کرد.

تکذیب برق گرفتگی بر اساس اعلام کلانتری!

شایان فر مدیر روابط عمومی سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس در گفتگو با هرمزگان امروز با تایید مرگ یک راس اسب در محوطه ی فوق اعلام کرد که : طی بررسی های انجام شده هیچ برق گرفتگی در این حیوان مشاهده نشده و به نظر می رسد که این اسب به علت دیگری تلف شده باشد.

وی با ارسال صورتجلسه کلانتری یازده بندرعباس ابراز داشت در این صورتجلسه عنوان شده که این اسب به علت نامعلومی به زمین افتاده و تلف شده است، بنابر این موضوع برق گرفتگی وجود ندارد.

صاحب اسب تبعه افغانستان است/دورانی صاحب و سوارکار اسب نیست

این رسانه با پیگیری فراوان توانست با مالک این اسب نیز گفتگو نماید.بر خلاف صورتجلسه ها و ادعای مدیران شخصی با نام “دورانی” صاحب اسب نیست.صاحب اسب یک تبعه ی افغان به نام بشیر است که تمایل داشت مشخصات و تصاویرش منتشر نشود.او در این خصوص به ما گفت : متاسفانه من تبعه ی ایرانی نیستم و افغان هستم و نمی توانم این موضوع را پیگیری نمایم،برای همین نه پیگیر دریافت خسارت هستم و نه چیزی می خواهم و نمی توانم این موضوع را پیگیری کنم که بخواهم با گفتن حقیقت خسارتی بگیرم برای همین ماجرا را برای شما شرح می دهم.

بشیر ادامه داد : اسب من کاملا سرحال ، زیبا و شاداب بود و هیچ چیزی مثل یک روز ابری و هوای خوب نمی تواند اسب را خوشحال کند.این اسب هیچ گونه مشکلی در وضعیت جسمانی نداشت و افرادی که حیوان خانگی دارند میدانند چطور یک فرد با آنها خوی میگیرد و غیر ممکن بود روزی به اسبم نرسم و چون این اسب را برای کاسبی داشتم برای همین همیشه زیبایی و شادابی و سلامتی آن برایم مهم بود ، چرا که مردم با آن عکس می گرفتند و باید در عکس زیبا نشان داده میشد تا مردم به من پول بدهند.

در روز مرگ اسب چه گذشت؟

آن روز هم مثل روزهای دیگر بود اما هوای فوق العاده ای بندرعباس را فراگرفته بود ، اسب را زین کردم ، یال و دمش را شانه و بدن آن را تمیز که بتوانم کاسبی کنم.در هنگام رفتن کنار دریا به علت اینکه نمی دانستم در محل جمع شدن آب باران احتمال دارد برق گرفتگی به وجود آید از آن محل رد شدم که به صورت ناگهانی یک شوک به اسب من وارد شد و من را پرت کرد و اسب به صورت ناگهانی به زمین افتاد و دیگر تکان نخورد.

وی با اعلام اینکه اسبم به صورت ناگهانی خشک شد و به زمین افتاد و تلف شد افزود : اگر اسب من مریض یا بیمار بود چرا دقیقا در همان محل که جعبه ی برق وجود داشت تلف شد؟چرا در راه آمدن تلف نشد ، چرا دقیقا همان محل که تا پای جعبه ی برق آب وجود داشت؟

در هنگام باز کردن ابزار ، من را هم برق گرفت/مامور فازمتر به دست برق اسب را چک می کرد/زین اسب چرم است ، برق از آن عبور نمی کند

بشیر با اشاره به اینکه بعد از تلف شدن اسبم وقتی قصد داشتم ابزار را از روی این اسب باز کنم ، دهان آن را بازکردم و متوجه برق گرفتگی خفیف خودم شدم و ترسیدم افزود : حتی دوست و فامیلم نیز که همراه من بود برای اطمینان از این موضوع به دهان و ابزار دست زد و او نیز دچار برق گرفتگی خیلی خفیفی شد و از این رو اعلام کردم که برق گرفتگی رخ داده.

وی در پاسخ به سوال اینکه چرا برای خودت مشکلی پیش نیامد افزود : زین اسب چرم است و برق از آن عبور نمی کند ، بدن اسب هم آنقدر قوی و دارای خون است که شاید برق را به صورت کامل جذب کرده باشد و فیوزها پریده باشند.نمی دانم!ولی مطمئنم اسب من کاملا سالم بود و موقع دست زدن به آن من متوجه برق گرفتگی خودم شدم و عکس جعبه ی برق در وسط آب هم کاملا گویای وضعیت بوده است.

بشیر ادامه داد وقتی ماموران کلانتری هم آمدند به آنها اعلام کردم که برق گرفتگی رخ داده و حتی در تصاویر نیز مشخص است که برای باز کردن ابزار ابتدا ماموران با فازمتر دهان اسب را چک می کردند تا برق نداشته باشد تا بتوانیم آن را انتقال بدهیم و برای اینکه مشکلی پیش نیاید دوست خودم را به عنوان صاحب اسب معرفی کردم.

اما چند نکته در خصوص این مشکل:

اول : در صورتجلسه ارسالی از سوی سازمان فضای سبز شهرداری بندرعباس هیچ کارشناس تخصصی برای کشف این موضوع وجود نداشته و صرفا به حضور ماموران کلانتری ، نمایده ی فضای سبز و اداره ی برق اکتفا شده است.آیا برای کشف اینکه این اسب به چه علتی به صورت ناگهانی تلف شده است نباید بررسی های تخصصی صورت می گرفت و نماینده ای از دامپزشکی نیز در آنجا حضور پیدا می کرد؟ آیا صورتجلسه کلانتری برای تایید مرگ ناگهانی اسب کافی است؟

دوم : متاسفانه چه برق گرفتگی رخ داده باشد و چه رخ نداده باشد یک حیوان در پارک غدیر بندرعباس تلف شده و تصاویری از یک جعبه ی فلزی کاملا غیراستاندارد برق در فضای مجازی منتشر شده که در وسط آب باران قرار دارد.بدون شک همه می دانیم که فلز رسانا است و آب نیز رسانا ، لذا بهتر است به جای بهانه های متفاوت و تکذیب های آبکی ، هرچه سریعتر فکری به حال این جعبه های خطرناک فلزی برق کنید که در وسط پارک ها رها شده اند.

به هر علتی این اسب تلف شده باشد مهم رسیدگی به این جعبه های مرگ در سطح پارک هاست.شاید خدای نکرده این اتفاق همانند سال های گذشته باز هم رخ بدهد و به جای یک حیوان ، یک انسان دارای برق گرفتگی شود و آن روز است که دیگر نمی توانید بدون کارشناسی تخصصی موارد را تکذیب کنید.

آقایان چشم و گوش های خود را باز کنید ، این اتفاق ممکن بود برای هر انسانی رخ میداد.نه برق با کسی شوخی دارد و نه فلز و آبی که کاملا رسانا است.مگر استاندارد کردن اینچنین جعبه های خطرناکی چقدر هزینه دارد که حاضر هستید این جعبه ها در محل تردد کودکان باشند و اقدامی برای استاندارد سازی آنها نکنید؟

سوم : تصاویر پیوست شده مربوط به برخی جعبه های فلزی برق و وضعیت اسف بار آنها در برخی پارک های سطح شهر می باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.