تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
1

اهمیت گمرک بندر شهید رجایی در کل منطقه

  • کد خبر : 9109
  • 30 شهریور 1398 - 11:44
اهمیت گمرک بندر شهید رجایی در کل منطقه

صادرات و واردات مهم کشور در بندرشهید رجایی صورت می گیرد و گمرک نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

به گزارش هرمزگان امروز ، جلسه با مجموعه گمرک بندر شهید رجایی به ریاست عزیزاله کناری فرماندار شهرستان بندرعباس با حضور علیرضا قنبری باغبانی سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک بندر شهید رجایی ، نرگس غلامپور معاون اقتصادی فرماندار ، آقای آشوری زاده مدیر دفتر امنیتی و انتظامی فرمانداری ، ایمان رفیعی مسئول دفتر عمران فرمانداری و مسلم عاشوری مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرعباس در محل سالن کنفرانس گمرک برگزار گردید

پس از اتمام جلسه فرماندار بندرعباس با همراهی مدیر و مسئولین گمرک از مجموعه گمرک بندر شهید رجایی بازدید بعمل آوردند که این جلسه و بازدید از ساعت ۷ صبح شروع و تا ساعت ۱۱:۳۰ به طول انجامید. در شروع این جلسه علیرضا قنبری باغبانی سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک بندر شهید رجایی ضمن خیر مقدم به فرماندار بندرعباس و هیئت همراه اظهار داشت: استان هرمزگان بزرگترین گمرک در سطح کشور است و ما در کل کشور دارای ۱۵۷ گمرک هستیم که ۲۹ گمرک در استان هرمزگان می باشد.
وی در ادامه با ذکر اینکه در استان هرمزگان ۵ اداره کل گمرک وجود دارد افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه گمرک بیش از ۵۴ درصد فعالیت گمرک در استان هرمزگان صورت می گیرد که از ۸۹ درصد ۵۹درصد آن در بندرعباس انجام می گیرد و از بندر جاسک تا بندر پارسیان دارای گمرک هستیم و در تمامی گمرکات سطح استان عملیات های گمرکی به نحو مطلوب در حال انجام شدن است.

قنبری باغبانی در پایان تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه گمرک بطور شبانه روز در حال انجام وظیفه هستند و نیروهای انسانی مستقر در استان هرمزگان و بندرشهید رجایی از تجربه بسیاری برخوردارند که این امر موجب گردیده به مشکل خاصی در انجام امورات گمرکی بر نخوریم.
در پایان جهت جمع بندی جلسه عزیزاله کناری فرماندار شهرستان بندرعباس ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به مجموعه گمرک بندر شهید رجایی و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: پیگیری و همکاری در رابطه با اتصال انبارهای تخلیه و استریپ کالا و همچنین گلوگاه های استان به سامانه گمرکی جهت تامین نیازمندی های داخلی استان و استانهای همجوار و کاهش هزینه های آنها امری ضروری است که باید در دستور کار گمرک قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: باید تدابیری اندیشیده شود در زمینه کاهش حجم ترافیک در گلوگاه ها ناشی از حجوم کامیون های حامل بار تا موجب روان سازی حمل و نقل گردد.
این مقام مسئول بیان داشت: تلاش و همکاری گمرکات جهت بهره گیری بیشتر از ظرفیت آئین نامه ملوانی کمکی می تواند باشد برای اجرایی نمودن این طرح و در نتیجه رضایت مندی مردم را به همراه خواهد داشت.

عزیزاله کناری در پایان تصریح کرد: کاهش فرایند های احتمالی و زائد با هدف کاهش مدت زمان اظهار و ترخیص کالا و همچنین سرعت بخشی به امر صادرات موضوع بسیار مهمی است که باید گمرک آن را مدنظر داشته باشد و انجام دهد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.