تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
4

بررسی اجرای فاز اول طرح تجمیع تلفن های ضروری در استان هرمزگان

  • کد خبر : 10932
  • 04 آبان 1398 - 10:41
بررسی اجرای فاز اول طرح تجمیع تلفن های ضروری در استان هرمزگان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از بررسی اجرای فاز اول طرح تجمیع تلفن های ضروری در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: نازنین شیبانی در نشست تجمیع تلفن های ضروری در استان هرمزگان، عنوان کرد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا یک شماره مشخص وجود دارد تا مردم به راحتی با سازمان‌های امدادی ارتباط برقرار کنند، بر همین اساس شماره ١١٢ در بیش از ١٠٠ کشور دنیا به‌ عنوان شماره امدادی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایران شماره‌های سه رقمی متعددی برای امدادرسانی در شرایط مختلف وجود دارد و امداد خودرو، خدمات پزشکی، آتش‌نشانی یا حوادث دیگر هر کدام شماره‌ای مخصوص به خود دارند و قطعا سال‌هاست که این نیاز احساس می‌شود تا شماره‌ای یکسان برای این خدمات تعیین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: شکی نیست که هر یک از سازمان‌های مسئول هدفی جز کمک و خدمت‌رسانی به مردم ندارند، اما نکته‌ مهم این است که مردم با فراوانی شماره‌هایی روبه‌رو هستند که در زمان حادثه یا بحران نمی‌دانند باید با کدام‌یک از آنها تماس بگیرند، به همین دلیل وجود یک شماره ملی به منظور ارایه خدمات دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان امری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد یک شماره امدادی واحد قطعا مزایای زیادی را به دنبال خواهد داشت، افزود: ایجاد هماهنگی‌های لازم بین سازمان‌ها در کمترین زمان و با کیفیت بهتر،‌ دسترسی آسان به منابع امدادرسان در انواع حوادث، یکسان‌سازی ادبیات تخصصی بین سازمان‌های امدادی، ایجاد نظام مشخص تقسیم وظایف در عملیات و از همه مهمتر کاهش زمان پاسخگویی به نیازهای فوری پزشکی یا امدادی در حوادث و بلایا که نتیجه آن کاهش میزان مرگ‌ومیر و آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح استان است، از جمله مزایای این کار می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان درمورد ضرورت یکسان‌سازی شماره‌های امدادی در استان گفت: نکته‌ای که به آن توجه نشده و باید به آن اشاره کرد این است که این شماره تنها برای خدمات اورژانسی و پزشکی نیست، بلکه طیف وسیعی از خدمات ازجمله حوادث کوهستان، سیل، دریا، مفقودین در کویر و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

وی بیان داشت: هر چند درحال‌حاضر به همکاری و تفکیک خوبی در اجرا رسیده‌ایم و وظایف سازمان‌ها از هم تفکیک شده، اما مردم از این موضوع اطلاعی ندارند و به‌عنوان مثال هلال‌احمر در رهاسازی‌ مصدومان تصادفی از داخل خودروها و امدادرسانی در ارتفاعات یا امدادرسانی در زمان سقوط به دره کمک می‌کند و اورژانس نیز مسئولیت ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی، در حوادث را برعهده دارد.

وی ضمن بازدید از مرکز خدمات فوریت های پزشکی ۱۱۵ و مرکز آتش نشانی۱۲۵ گفت: باید به جای شماره‌‌های متعدد برای حوادث، شماره سه رقمی واحدی تعیین شود تا مردم در هنگام بروز حوادث با آن تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.