تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7
رئیسی:

طرح تعدیل پروانه چاه‌های آب کشاورزی در استان هرمزگان متوقف شد

  • کد خبر : 26704
  • 10 اسفند 1399 - 11:55
طرح تعدیل پروانه چاه‌های آب کشاورزی در استان هرمزگان متوقف شد
نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس، گفت: طرح تعدیل پروانه چاه‌های آب کشاورزی در استان هرمزگان متوقف و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای آن در اختیار شورای حفاظت از منابع آب استان قرار گرفت.

به گزارش هرمزگان امروز حسین رئیسی نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی  در خصوص پیگیری مصوبات سفر کمیسیون کشاورزی به شرق استان هرمزگان، گفت: در این نظارت میدانی بر اجرای طرح کاداستر بر اساس جدول زمان‌بندی تاکید شد، مقرر شد پرونده افرادی که در خصوص اجرای این طرح دچار مشکلاتی شده‌اند مورد رسیدگی قرار بگیرد.

عضو کمیسون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: افرادی که ادعای مالکیت ندارند و موضوع تداوم استفاده از اراضی کشاورزی را پیگیری می‌کنند می‌توانند با انعقاد قرار داد با سازمان منابع طبیعی به عنوان نماینده دولت، مجوز تداوم استفاده را دریافت و از اراضی استفاده کنند.

حسین رئیسی با اشاره به اینکه پیش از سفر کمیسیون کشاورزی به شرق استان هرمزگان در وزارت نیرو مقرر شده بود آب چاه‌های کشاورزی تعدیل و قدرت موتورهای برداشت آب نیز کاهش داده شود، ادامه داد: اجرای بخشنامه وزارت نیرو در زمینه تعدیل برداشت آب از چاه‌های کشاورزی موجب اعمال جرائمی برای کشاورزی تحت عنوان اضافه برداشت می‌شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی از استان هرمزگان مقرر شد طرح تعدیل پروانه چاه‌های آب کشاورزی متوقف و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای آن در اختیار شورای حفاظت منابع آب استان قرار بگیرد، عنوان کرد: کشاورزان مشکلاتی در زمینه آب بهای کشاورزی داشتند که مقرر شد این مشکلات در کمیته‌ای به ریاست استاندار و با حضور نماینده کشاورزان با فرمول جدیدی که رضایت بهره برداران را فراهم کند بررسی شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.