تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5
آرامی:

تا برداشته شدن کامل تحریم ها از غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نمی‌کنیم

  • کد خبر : 25214
  • 27 دی 1399 - 11:22
تا برداشته شدن کامل تحریم ها از غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نمی‌کنیم
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پایبندی ایران به برجام بدون هیچ منفعتی پذیرفته نیست و تا تحریم ها برداشته نشود از غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نمی کنیم.

به گزارش هرمزگان امروز منصور آرامی با اشاره به بیانیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تحولات اخیر برجامی در ایران، گفت: موضوع برجام کاملا شفاف و روشن است، تکلیف آمریکایی ها در این توافق مشخص بوده اما از اروپایی ها بابت ابراز نگرانی شان تعجب می کنم، آنها به تعهدی که مفاد آن مشخص شده و امضا کرده اند پایبند نیستند.

منصور آرامی ادامه داد: با عدم پایبندی اروپایی ها به تعهداتشان در برجام، ایران از حق خود در توافق هسته ای استفاده کرد و تعهدات خود را کاهش داده است، از این رو ابراز نگرانی اروپایی ها از غنی سازی ۲۰درصد ایران پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: اگر تحریم های ظالمانه برداشته نشود، پایبندی ایران به تعهدات برجامی سودی ندارد، با اصرار به پایبندی یکجانبه ایران به توافق هسته ای، تنها غربی ها سود کرده اند، این در حالی است که ایران به دنبال آن است اگر منفعتی از برجام حاصل نمی شود، ظرفیت های خود در غنی سازی را فعال کند.

آرامی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: ایران داوطلبانه از غنی سازی اورانیوم عقب نشینی کرده است اما زمانی که غربی ها متعهد نیستند، اینکه ما به این مسیر ادامه دهیم نادرست و ابراز نگرانی اروپا از غنی سازی ایران غیر اصولی بوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید طبق قانون مجلس غنی سازی اورانیوم را عملیاتی کند، به هیچ عنوان عقب نشینی از این ظرفیت پذیرفته نیست، امیدواریم با طراحی اقتصاد مقاومتی از شرایط سخت معیشتی عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانه ای بار دیگر بر “تعهد محکم و حمایت مداوم” خود از توافق هسته ای ایران تاکید کرد و بیان داشت: اروپا عمیقا از گام های نگران کننده ای که ایران طی دو سال قبل برداشته است ابراز تاسف می کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.