تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
10

توهین به مردم بندرعباس در تئاتر بریم بریتانیا / آقای مدیرکل شما مسئول توهین به مردم سورو هستید!

  • کد خبر : 8023
  • 07 شهریور 1398 - 14:55
توهین به مردم بندرعباس در تئاتر بریم بریتانیا / آقای مدیرکل شما مسئول توهین به مردم سورو هستید!

نویسنده تئاتر بریم بریتانیا آنقدر درکش از تاریخ هرمزگان و شهر بندرعباس کم بود که حتی نمی دانست در سورو هیچ پایگاه نظامی انگلیسی وجود نداشته و انگلیسی ها در نایبد مسقر بودند آن هم به دلیل آب این منطقه.درک ناچیز نویسنده بشدت مرا آزار میداد که چرا با یک سرچ ساده پاسخ سوال های خود رو نداده است و چرا به این راحتی به مردم سورو توهین کرده!مردان سورو را ترسو و زن باره جلو میدهد و زنان سورو را خنگ و نادان.

به گزارش هرمزگان امروز یکی از بازدیدکنندگان تئاتر بریم بریتانیا که به تازگی در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفته است با ارسال متنی به هرمزگان امروز گلایه های زیادی را از عدم نظارت و عدم آگاهی نویسنده ی این تئاتر ارسال کرده است.وی با اعلام اینکه قصد کردم به تماشای اجرای تاتر بریم بریتانیا بروم افزوده : از عکس ها و فیلم های تبلیغاتی فکر کردم که شاهد اثری زیبایی خواهم بود که شاید گوشه ای از ناگفته های تاریخی هرمزگان را روایت می‌کند.

من به عنوان یک تماشاگر علاقه مند به تاتر به سالن رفتم.بگذریم از مسائل فنی اجرا که در حیطه بنده نیست ولی از نگاه تاریخی نویسنده هیچ گونه اطلاعی از تاریخ نداشت و روایت دروغگونه ای از مردم سورو را به نمایش گذاشته بود.

نویسنده آنقدر درکش از تاریخ هرمزگان و شهر بندرعباس کم بود که حتی نمی دانست در سورو هیچ پایگاه نظامی انگلیسی وجود نداشته و انگلیسی ها در نایبد مسقر بودند آن هم به دلیل آب این منطقه.درک ناچیز نویسنده بشدت مرا آزار میداد که چرا با یک سرچ ساده پاسخ سوال های خود رو نداده است و چرا به این راحتی به مردم سورو توهین کرده!مردان سورو را ترسو و زن باره جلو میدهد و زنان سورو را خنگ و نادان.

تنها شخصیت مرد که در این اثر هست نوجوانی است که جاسوس زنان انگلیسی هست.

کارگردان این اثر ندانسته سربازان بریتانیایی را زن نشان داده بود درحالی که در هیچ جای جهان بریتانیا تا قرن بیستم هیچ سرباز زنی نداشته است. و این کشور حتی ازداوج زنان خود را با سایر ملتها ممنوع کرده بود تا نژاد آنها برهم نخورد.چطور است که زنان بریتانیایی در این اثر نظامیان فاحشه ای هستند که به دنبال مردان سورو هستند.!

حتی اگر این فرض محال را باور کنیم چگونه نویسنده و کارگردان این نمایش به خود اجازه میدهد مردان سورو و جنوب را آنقدر ترسو جلوه دهد که از دست زنان انگلیسی فراری باشند.اینجاست که روایت تاریخی ناصحیح از مردم سورو توهین آشکار به آنهاست و وقتی از یکی عوامل کار پرسیدم که نویسنده کارگردان کیست گفتند کارمند اداره ارشاد اسلامی!

هر طور که بررسی میکنم این نمایش مستقیما به شعور مخاطب توهین کرده زنان جنوب را بی عرضه، مردان را ترسو و سست اراده نشان داده است

آقای دکتر کمالی مدیر کل محترم ، چرا اجازه میدهید به این راحتی به فرهنگ و سنت های مردم این سرزمین توهین شود.آیا دستگاه ناظری بر تاتر استان وجود ندارد؟ آیا به صرف اینکه کارگردان از پرسنل ارشاد میباشد باید هر کاری که دلش خواست انجام دهد؟نقش انجمن نمایش چیست؟چه کسی میخواهد این تحریف تاریخ را توسط این کار پاسخگو باشد؟

کارگردانی که کارمند شماست و درک واحدی از تاریخ هرمزگان ندارد یا شمایی که متولی فرهنگ این شهر هستید!

لطفا پاسخگو باشید

لازم به ذکر است هرمزگان امروز بنا به قانون مطبوعات آمادگی دریافت جوابیه و انتشار آن را از عوامل این تئاتر و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان را دارد.

جوابیه مصیب داوری کارگردان نمایش بریم بریتانیا به این خبر را در این لینک ببینید

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.