تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی خانواده‌هابا ارائه خدمات فرهنگی

  • کد خبر : 12406
  • 17 آذر 1398 - 10:19
توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی خانواده‌هابا ارائه خدمات فرهنگی

معاون فرهنگی کمیته امداد هرمزگان گفت: بر این اعتقاد هستیم که اگر سطح توجه به مسائل فرهنگی، تربیتی و اعتقادی در خانواده‌ها ارتقاء یابد، آثار و نتایج خدمات حمایتی ارائه‌شده به مددجویان نیز مطلوب‌تر خواهد بود و روند رو به رشد خانواده‌ها به‌سوی توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی سریع‌تر شکل خواهد گرفت.

به گزارش هرمزگان امروز: عیسی زارعی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان به صحبت‌های مقام معظم رهبری اشاره و اظهار داشت: انجام کارهای فرهنگی، ارزشی و دینی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که جوانان را نسبت به اجرای آن بسیار سفارش کرده‌اند و این مهم در کمیته امداد به‌صورت جدی مورد توجه قرارگرفته تا در کنار رشد فرهنگی خانواده‌ها بستر مناسبی نیز برای استقلال اقتصادی آن‌ها فراهم شود.

وی به تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در قالب کارگاه‌های آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی و توانمندسازی فکری خانواده‌های تحت حمایت اشاره و گفت: بر این اعتقاد هستیم که اگر سطح توجه به مسائل فرهنگی، تربیتی و اعتقادی در خانواده‌ها ارتقاء یابد، آثار و نتایج خدمات حمایتی ارائه‌شده به مددجویان نیز مطلوب‌تر خواهد بود و روند رو به رشد خانواده‌ها به‌سوی توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی سریع‌تر شکل خواهد گرفت.

زارعی بابیان این مطلب که اردوهای زیارتی و سیاحتی این نهاد همواره با پیوست فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این اردوها ازجمله برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد است که باهدف ایجاد نشاط معنوی، افزایش خودباوری دینی و آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی برای مددجویان اجرا می‌شود و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در قالب طرح‌های مختلف فرهنگی به اردوهای مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان بابیان گزارش عملکرد این نهاد در حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۹۴۷ نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوهای فرهنگی و تربیتی در قالب سفرهای درون استانی، عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم اعزام شدند.

وی افزود: خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد #۲*۵*۰۷۶*۸۸۷۷* با تلفن همراه خود و یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مشارکت در طرح «شوق زیارت» زمینه اعزام نیازمندانی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند را فراهم سازند و در این کار خداپسندانه سهیم باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.