تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
5

نصب و راه اندازی ۳ ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر هرمزگان

  • کد خبر : 29489
  • 30 بهمن 1401 - 11:16
نصب و راه اندازی ۳ ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: درسال جاری ۲۱ فقره مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی با کاربری های مختلف در استان صادر شده که این مهم بیانگر توجه ویژه دستگاها جهت طرح موضوعات خود در کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان و اخذ مجوز های لازم از این کمیته است.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از خبرآنلاین، حسین عباس نژاد با اشاره به وسعت نوار ساحلی استان هرمزگان بعنوان گسترده ترین استان ساحلی کشور گفت: نظارت بر ۲۲۳۸ کیلومتر طول این نوار با انضمام ۱۴ جزیره و ۷۴ سکوی نفتی از جمله اقداماتی است که به شکل مداوم توسط همکاران اداره مهندسی سواحل در حال انجام است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲۱ فقره مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی با کاربری های مختلف در استان صادر شده که این مهم بیانگر توجه ویژه دستگاها و طرح موضوعات در کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان و اخذ مجوزهای لازم است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: به منظور تامین ایمنی تردد دریانوردی و نیز بکارگیری داده ها در مطالعات احداث سازه های دریایی و ساحلی، همچنین شناخت و ایجاد بانک جامع مشخصه های دریایی در آبهای کشور سازمان بنادر و دریانوردی مبادرت به نصب و راه اندازی تجهیزات اندازه گیری مشخصه های دریایی کرده است.

وی بیان کرد: ۳ ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر شهید رجایی، شهید ذاکری و بندر لنگه نصب و راه اندازی دو دستگاه بویه موج نگار نیز در آبهای جزایر قشم و کیش مستقر و به شکل مداوم داده لازم از آن استخراج می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نصب این تجهیزات را عاملی مهم در جهت سنجش سرعت و جهت باد، دمای هوا، رطوبت نسبی، فشار هوا، پارامترهای موج، شوری و دمای آب، تراز جذر و مدی، برداشت و اندازه گیری رسوب و همچنین اندازه گیری سرعت و جریانات دریایی عنوان کرد.

عباس نژاد نصب ۸ دستگاه بنچ مارک های ماندگار در بنادر شهید رجایی، شهید ذاکری و بندر لنگه به منظور تدقیق تراز سنجی در بخش خشکی و دریایی، استقرار سامانه اطلاعات مکانی GIS، انجام پروژه نقشه برداری، تهیه و تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی کلیه مستحدثات بنادر هرمزگان در سامانه یکپارچه اطلاعات بنادر و دریانوردی در محیط GIS را از دیگر اقدامات مهم اداره مهندسی سواحل و بنادر استان بر شمرد.

وی با اشاره به صدور دستور اجازه هرگونه حفاری و ارائه راهنمایی به مشاوران و پیمانکاران جهت احداث سازه در محوطه بنادر هرمزگان، تصریح کرد: تهیه آمار و اطلاعات مربوط به تخلیه و بارگیری، انبارها و محوطه ها و ارائه اطلاعات لازم به متقاضیان و شرکت های بهره بردار در بنادر موضوع مهمی بوده که توسط همکاران این اداره انجام و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

۴۶

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=29489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.