تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
2

سامانه بارشی از هرمزگان خارج شد/ ثبت دمای ۲ درجه در حاجی‌آباد

  • کد خبر : 27924
  • 08 بهمن 1401 - 11:06
سامانه بارشی از هرمزگان خارج شد/ ثبت دمای ۲ درجه در حاجی‌آباد

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با خروج سامانه بارشی از هرمزگان وضعیت پایداری در بیشتر مناطق استان مورد انتظار است.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از خبرآنلاین، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حاجی آباد با ۲ درجه، بستک با ۵ درجه، سردشت بشاگرد با ۷ درجه و بندرعباس با ۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین شهرستان‌های استان هرمزگان بودند.

مرضیه سی سی پور افزود: تا اواسط هفته جاری هوای سرد در مناطق شمالی و شرقی استان ماندگار است.

وی گفت: امروز در محدوده سواحل استان در مقایسه با روزهای گذشته از میزان شدت باد کاسته شده است و دریا در ساعات بعد از ظهر با وزش باد سطحی شمال غربی کمی مواج خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با پایداری هوا در بیشتر مناطق استان، با توجه به رطوبت باقیمانده در مناطق دریایی، احتمال وقوع بارش خفیف در سواحل دریای عمان دور از انتظار نیست.

سی سی پور افزود: امروز شدت باد در مناطق غربی خلیج فارس و در مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان خواهد بود که توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد بوشهر و خوزستان با احتیاط صورت پذیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در خصوص بارندگی‌های دو روز گذشته نیز گفت: بیشترین بارندگی در سامانه بارشی اخیر از پنجم تا هفتم بهمن، در جزیره سیری با ۱۹۶ و سه دهم میلی متر ثبت شد.

مرضیه سی سی پور افزود: پس از سیری، بوموسی با ۹۸ میلی متر، قشم فرودگاهی با ۴۱ و یک دهم میلی متر و بندرلنگه با ۳۵ میلی متر بیشترین بارندگی را داشته است.

وی گفت: در این سامانه همچنین در ایستگاه قشم دریایی ۲۹ و پنج دهم میلی متر، کیش با ۲۵ و نه دهم میلی متر، بندرخمیر ۱۷ و هفت دهم میلی متر، بندرعباس هم ۱۴ و یک دهم میلی متر، بشاگرد ۱۳ میلی متر، میناب ۱۲ و سه دهم میلی متر و رودان با ۱۰ و چهار دهم میلی متر بارندگی گزارش شد و مابقی ایستگاه‌ها زیر ۱۰ میلی متر بوده است.

۴۶

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=27924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.