تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان: خلیج‌فارس مواج می‌شود/اختلال در ترددهای دریایی محتمل است

  • کد خبر : 34910
  • 05 خرداد 1402 - 13:00
کارشناس هواشناسی استان هرمزگان:
                                خلیج‌فارس مواج می‌شود/اختلال در ترددهای دریایی محتمل است

هرمزگان امروز – کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز پدیده شاخص هواشناسی هرمزگان در ساعات صبح، مه رقیق صبحگاهی و بتدریج غبارمحلی و در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید در مناطق دریایی و رشد ابر با احتمال رگبار باران در ارتفاعات است.

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: دریا از ساعات بعدازظهر با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی- شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد. وزش این بادها طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز (۶ و ۷ خرداد ماه) تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

وی بیان کرد: در بعدازظهر امروز سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و در بعدازظهر روز شنبه نزدیک به ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. وزش بادهای غربی در دریای عمان نیز با شدت کمتر پیش بینی می‌شود.

سی سی پور اضافه کرد: توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی بویژه در تنگه هرمز و خلیج فارس جلوگیری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: از لحاظ دمایی در غالب نقاط استان روند افزایشی دما ادامه خواهد داشت و اواسط هفته این افزایش دما محسوس تر خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=34910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.