تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8
امام جمعه بندرعباس:

اقدامات تامین اجتماعی در حوزه دولت الکترونیک قابل تقدیر است

  • کد خبر : 26708
  • 11 اسفند 1399 - 10:35
اقدامات تامین اجتماعی در حوزه دولت الکترونیک قابل تقدیر است
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان، عملکرد این مجموعه را امیدبخش دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی مثل یک تراز و یک شاخص در تحلیل وضعیت اقتصادی جامعه است.

به گزارش هرمزگان امروز، حجت الاسلام والمسلمین “محمد عبادی زاده” در این دیدار اظهار داشت: حوزه دولت الکترونیک یکی از ماموریت های مهمی است که دستگاههای اجرایی ما باید به این سمت و سو بروند ، و ورود سازمان تامین اجتماعی به این عرصه که مجموعه ای پرعائله بوده و خدمات بسیار زیادی به مخاطبین ارائه می دهد قابل تقدیر است .

وی ضمن امیدبخش توصیف کردن عملکرد تامین اجتماعی در استان هرمزگان، گفت: از اینکه در هرمزگان ضریب جمعیت تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد، جای خوشحالی است؛ این شاخص یعنی اینکه استان ما زنده و پویاست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خطاب به مدیرکل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: شما در بحث تصمیم سازی می توانید خیلی اثرگذار باشید؛ زیرا در صف اصلی ارتباط با مردم و جامعه هستید. سازمان تامین اجتماعی مثل یک تراز و شاخص است و می تواند شاخص های اقتصادی را تحلیل نموده و آمارهای شما در تجزیه و تحلیل ها خیلی می تواند کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به نقش آفرینی و تمهیدات سازمان تامین اجتماعی در رزمایش همدلی که در دوره شیوع کرونا برگزار شد، گفت: در بحث پیامدهای شیوع کرونا، دل نگرانی ما از تعطیلی کارگاه های بزرگ و صنعتی بود و از سوی دیگر اینکه عمده مشکلات مربوط به تعطیلی مشاغل خرد بود. یکی از جاهایی که می شود جامعه را رصد کرد مجموعه تامین اجتماعی است که لیست بیمه را از کارگاه های مختلف می گیرد.

وی ضمن بیان این مطلب که دولت باید نظارت بکند و بخش تصدی گری را کاهش بدهد، گفت: اجرای جدی تر الکترونیکی کردن خدمات، می تواند باعث روانساری کارها شود؛ هر مقدار دولت و سازمانهای اداری کوچکتر شود، می تواند به چابک سازی دستگاهها کمک شایانی نماید.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به سرمایه گذاری های سازمان تامین اجتماعی در حوزه های اقتصادی، تصریح کرد: در مباحث کلان سرمایه گذاری پروژه ای تعریف بشود تا تصمیم گیران را به سمت استان هرمزگان سوق دهد.

لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار، “عباس اکبری” مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال جاری ارایه کرد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بالغ بر ۹۸۴ هزار نفر در ۱۳ شهرستان استان هرمزگان زیر چتر امیدآفرین این سازمان گردهم آمده اند تا از خدمات بیمه ای و درمانی آن بهره مند شوند که از این تعداد، ۳۲۹هزار و ۸۴۰بیمه شده اصلی و ۵۳ هزار و ۷۰۲ مستمری بگیر هستند.
اکبری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۵درصد از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد، گفت: در این شاخص، هرمزگان در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد.

وی از ارایه خدمات متنوع به جامعه هدف از طریق ۳۷ واحد اجرایی در استان خبر داد و تعداد کارگاه های فعال تحت پوشش تامین اجتماعی را بالغ بر ۳۰هزار واحد اعلام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: ارایه خدمات غیرحضوری باعث کاهش مراجعات به واحدهای اجرایی شده است. وی در این خصوص گفت: برای نمونه در حذف تمدید دفترچه درمانی در شش ماهه ابتدایی سال که ۴۴۰هزار بار مراجعه به شعب و کارگزاری ها کاهش یافته است.

وی اجرای طرح ۳۰۷۰ و تبدیل ۳۰ خدمت پرمراجعه سازمان به خدمات غیرحضوری، توقف صدور دفترچه درمانی از اول اسفندماه و امهال پرداخت حق بیمه کارفرمایی را نیز به عنوان دیگر اقدامات مهم تامین اجتماعی طی سال جاری برشمرد.

اکبری همچنین از پرداخت ۹۲ میلیارد تومان در حوزه تعهدات کوتاه مدت، ۷۲۵ میلیارد تومان در حوزه تعهدات بلندمدت و ۶۶ میلیارد تومان‌ بابت پرداخت بیمه بیکاری در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26708
  • منبع : روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.