تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

اختتامیه نمایشگاه دانش‌بنیان و فناور اکوسیستم نوآوری هرمزگان برگزار شد

  • کد خبر : 27121
  • 28 دی 1401 - 13:55
اختتامیه نمایشگاه دانش‌بنیان و فناور اکوسیستم نوآوری هرمزگان برگزار شد

هرمزگان امروز- مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه تخصصی دانش‌بنیان و فناور اکوسیستم نوآوری استان هرمزگان برگزار و جهاد دانشگاه استان به عنوان غرفه برتر دانشگاهی این نمایشگاه انتخاب شد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، امروز (۲۸ دی‌ماه) در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه دستاوردهای خوبی داشت و از این جهت از زحمات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان سپاسگزار هستیم.

علیرضا نصیری بیان کرد: از میان ۲۳ مورد از صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان ۱۷۰ نیاز مختلف احصا و به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد و تاکنون حدود ۱۸۶ ایده برای رفع این نیازها ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه از صنایع استان سپاسگزاریم که در این نمایشگاه حضور پررنگی داشتند، افزود: ۱۲۴ جلسه بی‌توبی در این نمایشگاه برگزار شد که آمار بی‌نظیری بود و منجر به انعقاد بیش از ۵۰ تفاهم‌نامه شد که امیدوارم این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد ختم شوند.

نصیری عنوان کرد: دسترسی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور به صنایع بزرگ استان سخت است و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی برقراری این ارتباطات را تسهیل می‌کند. ان‌شاءالله این نمایشگاه در سال‌های آینده بسیار پرقدرت‌تر برگزار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این مراسم بیان کرد: در تلاش هستیم که کاستی‌های این نمایشگاه را احصا کنیم تا بتوانیم سال آینده آن را بهتر و بی‌نقص‌تر برگزار کنیم.

خلیل قاسمی اضافه کرد: وقتی مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۱ بحث دانش‌بنیان را مطرح فرمودند در این زمینه حکمتی نهفته است. ما روز به روز شکوفایی و اقتدار کشورمان را به چشم می‌بینیم و این شکوفایی به دست نوآوران جوان کشور محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: همان‌طور که در عنوان نمایشگاه مطرح است، مسئله اکوسیستم نوآوری استان مورد توجه قرار گرفته است. دشمن با تحریم‌ها هزینه تولید را برای ما زیاد کرده و ما باید با کار و تلاش و نوآوری آن را جبران کنیم.

قاسمی تصریح کرد: سیاست وزارت صمت در این دوره علاوه بر خرید و فروش محصولات دانش‌بنیان، این است که از تولیدکنندگان برای همراهی با دانش‌بنیان‌ها درخواست کنیم و این مسئله در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان نیز به اندازه دانش‌بنیان‌ها و پژوهشگران دغدغه دارند چراکه فرصت زیادی برای آزمون و خطا نداشته و نیاز به سرعت عمل دارند. امیدواریم در نمایشگاه سال بعد پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان با محصولات خود در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم از غرفه‌های برتر در حوزه‌های دانشگاهی، صنایع فولادی و پالایشی و شرکت‌های دانش‌بنیان تجلیل به عمل آمد. در بخش دانشگاه‌ها جهاد دانشگاهی هرمزگان به عنوان غرفه برتر انتخاب شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=27121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.