تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
5

مشاهده هجوم ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان

  • کد خبر : 15101
  • 08 اسفند 1398 - 10:24
مشاهده هجوم ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از دوم اسفند ۲۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان پارسیان برای مقابله با ملخ‌ها سم پاشی شده است.

به گزارش هرمزگان امروز:  مهدی ترابی با بیان اینکه هجوم ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان از اول اسفندماه دیده شده است، افزود: هجوم ملخ‌هادر ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان مشاهده شده است.
وی با اشاره به اینکه ستاد بحران در استان هرمزگان چهارم اسفندماه برای مقابله با این آفت تشکیل شده است، تصریح کرد: میزان خسارت احتمالی هجوم ملخ‌ها پس از پایان سم پاشی اعلام می‌شود.
ترابی ادامه داد: ۱۵ گروه دیده بان و ۱۵ گروه سم پاش کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی را در غرب هرمزگان با مرکزیت شهرستان پارسیان برعهده دارند.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: برای مقابله جدی با موج جدید حمله ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغها، مراتع و جنگل‌ها نیاز به همکاری همه جانبه همه دستگاه‌های اجرایی است.
وی اضافه کرد: نخستین دسته ملخ‌های مهاجر صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه درغرب هرمزگان گزارش شد این ملخ‌ها به علت نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان به مناطق مختلف از جمله یمن، عمان و ایران مهاجرت کردند.
ترابی اظهار کرد: دومین گزارش از ورود آفت ملخ به هرمزگان دوم اسفندماه سال گذشته از بخش سندرک میناب واقع در شرق این استان (درفاصله ۴۵۰کیلومتری ازکانون اول دربندرلنگه) دریافت شد این ملخ‌ها باعبور از کشور عمان، دریای عمان و سواحل مکران وارد خاک ایران شدند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.