تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

فضای معنوی دوران دفاع مقدس برگرفته از وجود امام راحل بود

  • کد خبر : 579
  • 31 مرداد 1395 - 10:57
فضای معنوی دوران دفاع مقدس برگرفته از وجود امام راحل بود

کرم زاده با اشاره به انگیزه جوانان انقلابی برای حضور درجبهه های حق علیه باطل اظهار کرد: در دوران جنگ شرایط معنوی خاصی در کشور بود و افراد فارغ از انگیزه های مادی و مالی شوق حضور درجبهه ها را داشتند و این اشتیاق را می توان در نوجوانان که حتی به بلوغ نرسیده بودند مشاهده کرد.

به گزارش هرمزگان تودی آزاده و ایثارگر هرمزگانی گفت : فضای معنوی و اعتقادی خاص کشور در دوران دفاع مقدس نشات گرفته از وجود پربرکت امام راحل بود و حتی افرادی که به لحاظ اعتقادی ضعیف بودند نیز در جبهه ها حضور داشتند.محمد کرم زاده ایثارگر و آزاده هرمزگانی است که در تاریخ هشتم مرداد ماه سال ۶۲ در سن ۱۷سالگی در جبهه حق علیه باطل حضور یافت و پس از پنج ماه فعالیت در جبهه در عملیات والفجر سه به اسارت نیروهای بعث عراق در آمد.

در عملیات والفجر سه زمانی که به محاصره دشمن قرار می گیرد نیروهای رزمنده این عملیات اسیر می شوند و کرم زاده نیز که بیش از هفت سال در اردوگاههای شماره دو و چهار رژیم بعث صدام اسارت را تجربه کرده است.این ایثارگر هرمزگانی در سال ۶۹ و با گذشت دو سال از قطع نامه آزاد شد و به میهن عزیزمان بازگشت.

کرم زاده با اشاره به انگیزه جوانان انقلابی برای حضور درجبهه های حق علیه باطل اظهار کرد: در دوران جنگ شرایط معنوی خاصی در کشور بود و افراد فارغ از انگیزه های مادی و مالی شوق حضور درجبهه ها را داشتند و این اشتیاق را می توان در نوجوانان که حتی به بلوغ نرسیده بودند مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه دینی هر فرد مسلمان است که از سرزمینش دفاع کند، گفت:فضای معنوی و اعتقادی خاص کشور در دوران دفاع مقدس نشات گرفته از وجود پربرکت امام راحل بود و حتی افرادی که به لحاظ اعتقادی ضعیف بودند نیز در جبهه ها حضور داشتند.

کرم زاده بهترین یادگاری اش از دوران اسارت را فضای همدلی، ایثار، گذشت و مقاومت رزمندگان دانست و افزود: بدرفتاری ها و تحقیر اسرا توسط حزب بعث بدترین خاطره اسارتم است.

وی یادآور شد: در زمانی که اسیر شدیم بسیاری از دوستان ما مجروح بودند که درمسیر حرکت به سمت بغداد یکی از همرزمانمان به شهادت رسید و تاکنون مفقودالاثر است همچنین در حین اسارت تعداد زیادی از رزمندگان مظلومانه و به شکل فجیعی به شهادت رسیدند که مظلومیت بیش از پیش شهدای اسارت خاطره تلخ و فراموش نشدنی است.

وی با اشاره به حضور پرشور جوانان برای دفاع از حرم در خاک سوریه تصریح کرد: ائمه و معصومین فارغ از مرزهای جغرافیایی و تقسیمات کشورها برای ما مقدس هستند لذا رزمندگان ما برای دفاع از کشورخاص نمی جنگند بلکه رسالت دین ماست که از کیان نظام اسلامی در سرتاسر دنیا دفاع کنیم.

ایثارگر هرمزگانی با بیان اینکه مجاهدت های مدافعان حرم بسیار ارزشمندو ستودنی است، تاکید کرد:اسلام دین فراگیری است و حضور رزمندگان ما برای دفاع از آرمان های دینی بیانگر اتحاد مسلمانان در گوشه و کنار دنیا فارغ از قومیت و مذهب است.

کرم زاده گفت: شیطان همیشه به دنبال ایجاد تفرقه در بین انسانهاست و همانگونه که امام راحل(ره)فرمودند:”آمریکا شیطان بزرگ است” که با تاسی از شیطان رانده شده به دنبال ضربه زدن به انقلاب نوپای ما بود چون ماهیت انقلاب را درک کرده بود و سدی پیش روی استکبار می دانست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) که “ما به آمریکا اعتماد نداریم” تصریح کرد:بررسی روند مذاکرات و سوابق آمریکا اثبات می کند که این شیطان بزرگ قابل اعتماد نیست لذا باید جهادی عمل کرد و به دشمن اعتماد نکرد.

این آزاده هرمزگانی با بیان اینکه خصلت و اعتقادمسلمانان این است که به عهدمان وفا کنیم و عهد شکنی در قاموس اسلام جایگاهی ندارد،تاکید کرد:برجام به وجود تمام زحمات تیم مذاکره کننده با بدعهدی طرف مقابل به نتیجه نرسید لذا ما نباید به دشمنان میدان بدهیم و نباید فراتر از آنچه که لازم است پیش رویم.

کرم زاده با اشاره به اینکه ایثارگران و جانبازان ذخایر انقلاب هستند، اظهار کرد:افرادی که به دنبال کسب مقام و جایگاه اجتماعی هستند و دریافت های نجومی برای خود تعریف می کنند خائن هستند و باید پاسخگوی خون شهدا باشند.

وی گفت:ذخیره انقلاب کسی است که امانت دار انقلاب باشد لذا باید نسبت به کسانی که حقوق نجومی دریافت می کنند برخورد ریشه ای شود.

ایثارگر استان هرمزگان افزود:برخورد با مساله حقوق های نجومی باید قطعی و فارغ از اقدامات جناحی، حزبی و تخریب دولت باشد لذا همه باید برخورد نشان دهند و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.