تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
4

عزم ملی برای رونق گردشگری دریایی

  • کد خبر : 5402
  • 22 تیر 1398 - 10:07
عزم ملی برای رونق گردشگری دریایی

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین طرح جامع توسعه راهبردی جزایر خلیج فارس توسط کارگروه تخصصی سواحل، جزایر و بنادر کارویژه مرز شورای امنیت کشور طی دو ماه آینده خبر داد.

محمد راستاد در سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت کشور که به میزبانی بندر ابوموسی برگزار شد، با تا کید بر بهبود و توسعه زیرساخت های حمل و نقل دریایی و هوایی برای دسترسی به جنوبی ترین جزیره کشور، گفت: بر اساس مذا کرات صورت گرفته در این کارگروه، مکانیزم های حمایتی برای بهبود و توسعه ظرفیت های تردد دریایی و هوایی به این جزیره توسط استانداری هرمزگان پیشنهاد شود تا در کارگروه تخصصی مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به انجام طرح مدیریت یکپارچه توسعه جزیره ابوموسی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در قالب طرح تدقیق ICZM ، افزود: نتیجه مطالعات این طرح مطالعاتی در سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر به میزبانی ارائه و مقرر شد برنامه های اقدام و رویکردهای عملیاتی مشخصی برای پیگیری مطالعات طرح جامع، تکمیل و تصویب شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سند توسعه جزیره ابوموسی، مصوبه هیات دولت است، تاکید کرد: براساس این مصوبه، بنا شد پیشنهاد های مربوطه در این زمینه از طریق کارگروه تخصصی به کارویژه مرز شورای امنیت منعکس شود تا به مراجع مربوطه و دستگاه های مدنظر منعکس شود و ترتیبات اجرا مورد پیگیری قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیش بینی زیرساخت های مورد نیاز جزیره ابوموسی، گفت: از جمله زیرساخت های مورد نیاز، مباحث مربوط به صنعت گردشگری دریایی است که قرار شد سازمان بنادر و دربانوردی مکانیزم های حمایتی با اولویت ویژه برای طرح توسعه گردشگری جزیره ابوموسی را معرفی کند.
وی بر لزوم عزم ملی و همگرایی تمامی ارگان ها و دستگاه ها برای رونق بخشی به صنعت گردشگری دریایی در جنوبی ترین جزیره ایران تأ کید کرد. تخصیص تسهیالت ارزان قیمت برای ساخت شناورهای داخلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از تخصیص تسهیالت ارزان قیمت از محل وجوه سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت شناورهای داخلی خبرداد.
رضا مدرس نیز در این جلسه افزود: این تسهیالت به منظور تقویت ناوگان دریایی جزیره ابوموسی و سایر جزایر استان و حمایت از سرمایه گذار و تولیدات داخلی تخصیص یافته است. وی بر توسعه جزایر با رویکرد گردشگری تا کید کرد و گفت: توسعه جزایر بارویکرد گردشگری، اسکان گردشگران و حفظ توان دفاعی مناطق باید صورت گیرد.
مدرس با اشاره به استخدام نیروها در جزیره ابوموسی، بیان کرد: استخدام نیرو در دستگاه های اداری و شرکت های مستقر در شهرستان ابوموسی باید بااولویت نیروهای بومی باشد. وی به احداث ساختمان مرجع دریایی در جزیره ابوموسی اشاره کرد و گفت:سازمان بنادر و دریانوردی کشور متولی احداث ساختمان مرجع دریایی و راه اندازی ایکس ری در جزیره ابوموسی شده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به طرح جامع ابوموسی و سایر جزایر استان، بیان کرد: طرح جامع ابوموسی و سایر جزایر هرمزگان در قالب یک طرح مشخص با متولی گری سازمان بنادر و دریانوردی کشور ظرف سه ماه جمع بندی و به شورای عالی ارسال خواهد شد.
وی اضافه کرد: طرح مدیریت یکپارچه سواحل و جزایر و شرح خدمات پهنه بندی همه جزایر استان برای تصویب شورای معماری شهرسازی توسط سازمان بنادر و دریانوردی کشور ارسال خواهد شد. مدرس تصریح کرد: تمامی طرح جامع ابوموسی باید حدا کثر تا پایان شهریور ماه سال جاری به مرحله ابالغ از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی برسد.
وی به مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۷ در خصوص توسعه جزیره ابوموسی و سایر جزایر استان اشاره کرد و گفت: این مصوبه در دولت دوازدهم احیا شد و پیرو دستور استاندار هرمزگان در حاشیه سفر و بازدید وزیر کشور از جزایر استان،تمامی بندهایی که از مصوبه هیئت وزیران اجرایی نشده بودند باید از طریق کار گروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر پیگیری و نتیجه به کار ویژه مرز شورای امنیت کشور ارسال شود. در این نشست همچینن مصوب شد » ساختمان مرجع دریایی« شهرستان ابوموسی در بندرگاه این جزیره احداث شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.