تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
5

آغاز عملیات اجرایی گلخانه هشت هکتاری هیدروپونیک در شهرستان رودان با حضور استاندار هرمزگان/دکتر همتی: میزان گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی در هرمزگان رشد مناسبی یافته است

  • کد خبر : 23466
  • 17 آذر 1399 - 12:02
آغاز عملیات اجرایی گلخانه هشت هکتاری هیدروپونیک در شهرستان رودان با حضور استاندار هرمزگان/دکتر همتی: میزان گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی در هرمزگان رشد مناسبی یافته است
عملیات اجرایی گلخانه هشت هکتاری هیدروپونیک در شهرستان رودان، با حضور استاندار هرمزگان، آغاز شد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه، عنوان کرد: علاوه بر گلخانه، سالن تولید سالیانه ۱.۵میلیون عدد نشا، سالن بسته بندی و سردخانه نگهداری محصول نیز در این مجتمع گلخانه‌ای راه اندازی می شود.

استاندار هرمزگان افزود: با بهره برداری از این گلخانه که با سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد تومان راه اندازی می شود، برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد واین واحد گلخانه ای در اوایل فصل آتی کشت آماده بهره‌برداری می شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: رویکرد جدیدی در هرمزگان متناسب با اقلیم خشک این منطقه در حال شکل گرفتن است که این رویکرد باعث رشد نسبتا” خوبی در توسعه فضاهای گلخانه‌ای شده است.

وی اضافه کرد: ۷۲۱ هکتار گلخانه در سطح استان وجود دارد که مجوز ۵۰۰ هتار دیگر در استان اخذ شده و منتظر جذب منابع لازم هستیم که در صورت حمایت و ورود سرمایه گذاران، به دنبال تحقق افق ایجاد پنج هزار هکتار گلخانه هستیم.

وی با بیان اینکه گلخانه شرکت تجارت طلایی هنگام نخستین گلخانه هیدروپونیک استان را راه اندازی خواهد کرد، تصریح کرد: روش هیدروپونیک مزایای بهتری نسبت به گلخانه های صنعتی گذشته دارد و باید با بهره گیری از علم در کنار تولید زمینه رشد و بهره وری بیشتر را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه ایجاد شهرک های گلخانه‌ای بزرگ مقیاس در هرمزگان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: طرح مطالعه دو هزار هکتار از اراضی مسیر خط انتقال آب از بندرعباس به سیرجان در حال انجام است که امیدواریم با همت بلند سرمایه گذاران، گام بلندی برای جهش تولید و ارتقا درامد و رفاه مردم این مناطق برداشته شود.

همتی گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به ویژه در بخش کشاورزی برای بدست آوردن سهم در بازارها بهره کافی را ببریم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.