تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد/ وزش باد شدید و احتمال بارندگی در استان

  • کد خبر : 31526
  • 29 اسفند 1401 - 13:15
۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد/ وزش باد شدید و احتمال بارندگی در استان

اداره کل هواشناسی هرمزگان درباره طوفانی شدن دریا در محدوده آب‌های استان هشدار نارنجی و برای تاثیر سامانه بارشی در استان هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از خبرآنلاین، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان درباره جزئیات هشدار نارنجی گفت: از روز سه شنبه اول فروردین ماه وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی در ساعات صبح تا ظهر و وزش باد جنوب غربی- شمال غربی با سرعت بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ایجاد امواج تا ارتفاع دو متر پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: روز چهارشنبه دوم فروردین ماه نیز تندباد شدید جنوب غربی- شمال غربی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر و ارتفاع امواج بیش از ۲۸۰ سانتیمتر بویژه در تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: روز پنج شنبه نیز وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی- شمال غربی با سرعت بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ایجاد امواج تا ارتفاع دو متر پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: همه مناطق ساحلی، دور از ساحل در تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان متاثر از این تندباد خواهند بود.

وی گفت: با توجه به احتمال آسیب به شناورهای سبک، نیمه سنگین، آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در ترددهای دریایی توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و تفریحی، غواصی و شنا در محدوده بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، هنگام، کیش، سیریک، و جاسک خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان درباره هشدار سطح زرد فعالیت سامانه بارشی نیز گفت: فعالیت سامانه بارشی از بعداز ظهر دوشنبه ۲۹ اسفند ماه تا اواخر وقت چهارشنبه دوم فروردین ماه در استان پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: با فعالیت این سامانه بارشی برای مناطق، بندرعباس، بستک، بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، سیریک، جاسک، تنب بزرگ، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، کیش، لاوان، و میناب، رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و آسیب به محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود هم استانی‌ها و مسافران نوروزی از نزدیک شدن به رودخانه‌های فصلی، رفتن به ارتفاعات و اقامت در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سی سی پور افزود: کشاورزان نیز از چرای دام در مناطق مرتفع خوداری کنند و برای مراقبت از محصولات نیز تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

۴۶

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=31526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جاسک وباران

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.