تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

ورود مسافران و گردشگران به قشم یکی از عوامل افزایش موارد مثبت در این جزیره است

  • کد خبر : 25664
  • 09 بهمن 1399 - 10:53
ورود مسافران و گردشگران به قشم یکی از عوامل افزایش موارد مثبت در این جزیره است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: با تردد مسافران و گردشگران در شهرستان قشم افزایش موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در نمونه های گرفته شده به چشم می خورد و بیشترین خطر نیز متوجه بخش اقتصادی است که در تماس با مسافران هستند.

به گزارش هرمزگان امروز دکتر حمیدرضا بهزادی با ابراز نگرانی از احتمال پیک بیماری کووید ۱۹ در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: به دلیل افزایش گردشگر و مسافر در شهرستان قشم و به منظور شناسایی و قطع زنجیره انتقال بیماری تست سریع تشخیص کووید ۱۹ از متصدیان سوپر مارکت ها، نانوایی ها، تاکسی داران، مجتمع های تجاری، جامعه هتلداران، آژانس های گردشگری، کارکنان اسلکه شهید ذاکری و سایر اصناف در ارتباط با مسافران در حال انجام است .

وی ضمن اشاره به ارایه خدمات به بیماران در بیمارستان، اظهار کرد: افراد با تست مثبت می بایست در قرنطینه خانگی و توسط کارشناسان از نظر علایم بررسی شوند تا در صورت نیاز به درمان دارویی در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم ضمن تشکر از همکاری مردم و حمایت‌های ارگانها در کنترل ویروس کرونا بیان کرد: از دوم آذر ماه تا دوم بهمن ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد فوتی از ابتلا به کووید ۱۹ در قشم نداشتیم.

دکتر بهزادی با تاکید بر اهمیت ماندن در خانه در پیشگیری از ویروس کرونا عنوان کرد: از همه مردم شهرستان انتظار داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا به ویژه زدن‌ ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مانع خروج جزیره قشم از وضعیت رنگ آبی کرونایی شوند .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25664
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.