تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
6

عوامل موثر بر کنترل شپش سر از دیدگاه ذینفعان

  • کد خبر : 54800
  • 07 خرداد 1403 - 1:05
عوامل موثر بر کنترل شپش سر از دیدگاه ذینفعان

به گزارش هرمزگان امروز ، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری که با حضور اعضای هیأت علمی، محققان و کارشناسان این حوزه برگزار شد؛ از طرح خاتمه یافته پژوهشی با عنوان “تبیین عوامل موثر بر کنترل بیماری پدیکلوزیس (شپش سر) از دیدگاه ذینفعان خبر داد.

دکتر ولی علیپور گفت: طرح پژوهشی “تبیین عوامل موثر بر کنترل بیماری پدیکلوزیس (شپش سر) با هدف تبیین موانع پیشگیری و کنترل بیماری پدیکلوزیس از دیدگاه والدین و معلمان دانش آموزان دختر دبستانی بندرعباس و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی شهر بندرعباس انجام شد.

دکتر علیپور افزود: این مطالعه کیفی در جنوب ایران انجام شده و به بررسی دیدگاه‌های این سه گروه در مورد عوامل موثر بر کنترل شپش سر پرداخته است.

دکتر زهرا حسینی محقق و مجری این طرح گفت: نتایج این طرح که در قالب یک مقاله در مجله ISI به چاپ رسیده است، می‌تواند در اختیار مدارس و مراکز جامع سلامت قرار گیرد تا مورد استفاده معلمان و مراقبین سلامت در جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری در دانش آموزان قرار گیرد.

دکتر حسینی بیان کرد: نتایج حاصل از این مطالعه به دو مقوله کلی موانع و تسهیلگرهای کنترل بیماری پدیکلوزیس در شهر بندرعباس منجر شد.

دکتر حسینی با اشاره به اهمیت این طرح ابراز کرد: شپش سر یکی از شایع‌ترین بیماری‌های انگلی در بین کودکان است و می‌تواند موجب خارش، تحریک پوست و مشکلات اجتماعی برای مبتلایان شود.

دانشیار آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: کنترل این بیماری نیازمند همکاری و مشارکت همه گروه‌های ذینفع، از جمله والدین، معلمان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی است.

وی اظهار کرد: این طرح با شناسایی دیدگاه‌های این گروه‌ها، می‌تواند به ارائه راهکارهای موثرتری برای کنترل شپش سر در مدارس و جامعه کمک کند.

دکتر حسینی ابراز امیدواری کرد؛ نتایج این طرح بتواند به ارتقای سطح بهداشت و سلامت دانش آموزان و در نهایت به کنترل و پیشگیری از بیماری شپش سر در جامعه کمک کند.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=54800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.