تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8

عملیات اجرایی پروژه بهسازی راه دسترسی به معادن گچ بندرخمیر با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد

  • کد خبر : 25186
  • 25 دی 1399 - 11:35
عملیات اجرایی پروژه بهسازی راه دسترسی به معادن گچ بندرخمیر با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد
عملیات اجرایی پروژه بهسازی راه دسترسی به معادن گچ بندرخمیر به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار ۴۱۱ میلیارد ریال، با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در این آیین، با اشاره به لزوم حمایت جدی از معادن کوچک مقیاس برای شکوفایی استعدادهای حوزه معدن، اظهار داشت: موانع سرمایه گذاری در این بخش مرحله به مرحله باید شناسایی و رفع و زمینه ایجاد ارزش افزوده، افزایش اشتغال و ارزآوری در بخش معدن فراهم شود.

وی افزود: عواید حاصل از استخراج مواد معدنی و صادرات این بخش باید دوباره به چرخه تولید برگردد تا بتواند ارزش افزوده آن را چندبرابر کند.

استاندار هرمزگان، دسترسی آسان معادن استان به پایانه های صادراتی را یک مزیت برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این بخش عنوان و اضافه کرد: برای شکوفایی همه استعدادهای اقتصادی استان باید برنامه ریزی لازم را انجام دهیم که بتوانیم رونق معیشت و امیدواری بیشتر را برای مردم هرمزگان بوجود بیاوریم.

همتی با اشاره به نقش دولت در حمایت از بخش خصوصی و سیاست گذاری برای تسهیل امر تولید و صادرات، بیان داشت: مجموعه دولت در استان، به دنبال تسهیل فرآیندها و رفع موانع برای افزایش قدرت رقابت تولیدکنندگان استان با دیگر تولیدکنندگان و بازارهای بین المللی است.

وی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک هیچ محصول خامی را صادر نکنیم و با تکمیل زنجیره تولید و با ایجاد ارزش افزوده، محصول نهایی را صادر کنیم که عواید بیشتری نصیب تولیدکننده و کشور شود.

عملیات بهسازی مسیر دسترسی به معادن معادن گچ بندرخمیر به طول ۱۴ کیلومتر و در چهار مسیر آغاز شد و بر اساس پیش بینی انجام شده، اجرای این طرح فروردین ماه ۱۴۰۱ به اتمام می رسد و ۳۰ معدن دارای پروانه بهره برداری و پروانه اکتشاف از این مسیر دسترسی بهره مند خواهند شد.

در حال حاضر ۲۹۰ نفر بدون احتساب اشتغال واحدهای صنایع معدنی فعال این منطقه، مشغول به کار هستند.

بیش از ۵۷ معدن گچ در سراسر استان وجود دارد که ۲۹ فقره از این معادن در شهرستان بندرخمیر واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.