تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

رونق پرورش ماهی در قفس در هرمزگان / پیش بینی برداشت بالغ بر شش هزار تن ماهی در قفس در هرمزگان

  • کد خبر : 24685
  • 14 دی 1399 - 11:29
رونق پرورش ماهی در قفس در هرمزگان / پیش بینی برداشت بالغ بر شش هزار تن ماهی در قفس در هرمزگان
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با اشاره به رونق پرورش ماهی در قفس در هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس در هرمزگان تولید شده است .

به گزارش هرمزگان امروز، مسعود بارانی با اشاره به روند خوب و روبه رشد آبزی پروری به ویژه پرورش میگو و ماهی در قفس گفت: تا پایان سال ۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در قفس تولید می شود و پیش بینی تولید امسال حدود ۳۰۰ تن بیشتر از سال گذشته است .

وی با بیان اینکه اکنون سه مزرعه پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های بندرلنگه و قشم فعال است افزود: در آینده ای نزدیک نیز چهار مزرعه پرورش ماهی در مناطق مختلف استان راه اندازی می‌شود.

بارانی افزود: در حال حاضر شهرستان بندرلنگه رتبه نخست پرورش ماهی در قفس را در استان دارد .

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان اظهار کرد: ظرفیت استان تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی در قفس است که تاکنون برای ۱۱۰ هزار تن آن مجوز صادر شده است .

در ادامه رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان گفت: امسال شش مجوز پرورش ماهی در قفس به ظرفیت چهار هزار و ۴۰۰ تن در شهرستان‌های جاسک، سیریک، قشم و بندرلنگه صادر شده است .

ایرج قائینی افزود: استفاده از ظرفیت آب دریا، عدم استفاده از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت های آب شیرین،عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ده ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است .

وی گفت: دو گونه سی بس و سی بریم در مزارع پرورش ماهی استان پرورش داده می‌شود .

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان گفت: این ماهی‌ها علاوه بر فروش در بازارداخلی کشور به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود .

قائینی افزود: برای کاهش هزینه‌ها نیز یک مزرعه پرورش ماهی در قفس در بندر چیروئیه شهرستان بندرلنگه، قفس‌های کاملا ایرانی را ساخته و در دریا نصب کرده است که به زودی به مرحله تولید و بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است سال گذشته ۵ هزار و ۹۰۵ تن ماهی در قفس در استان تولید شد و هرمزگان رتبه نخست پرورش ماهی را در کشور دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.