تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
9

روسازی محورهای اصلی بندرشهید رجایی به منظور ارتقاء کیفیت عبورو مرور

  • کد خبر : 25280
  • 29 دی 1399 - 11:37
روسازی محورهای اصلی بندرشهید رجایی به منظور ارتقاء کیفیت عبورو مرور
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اجرای پروژه «روسازی بتنی ‌معابر و تقاطعات» اراضی پشتیبانی و محورهای اصلی بندر شهیدرجایی به منظور ارتقای کیفیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در بندر شهید رجایی عملیاتی شده و هم اکنون با جدیت درحال اجرا می باشد.

به گزارش هرمزگان امروز،”علی رضا محمدی کرجی ران “با اشاره به انجام پروژه «روسازی بتنی ‌معابر و تقاطعات» اراضی پشتیبانی و محورهای اصلی بندر شهیدرجایی اظهارداشت: این پروژه در راستای ارتقای کیفیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در بندر شهید رجایی عملیاتی شده و هم اکنون درحال انجام است .

وی درخصوص تکنیک بکار رفته در اجراو دلایل انتخاب این روسازی « بتنی غیرمسلح درز دار» بیان کرد: از آنجا که بندر شهید رجایی دارای بیشترین تردد بارهای سنگین در میان بنادر کشور بوده و از طرفی به دلیل آب و هوای گرم بندر و ریزش مواد خورنده و حلال قیر، با مطالعات دقیق، روسازی بتنی بهترین گزینه انتخابی برای اجرا در بندر تشخیص داده شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه با یک پایش دقیق و مبتنی بر اصول تخصصی مدیریت روسازی، سطح خدمت دهی روسازی آسفالتی موجود بندر مورد ارزیابی قرار گرفت تصریح کرد: این ارزیابی به صورت جزء به جزء بررسی شده و بر اساس سطوح خدمت (پی سی آی) اقدام به اولویت بندی جهت تغییر روسازی از آسفالت به بتنی شد .

محمدی کرجی ران به مقایسه هزینه های اجرای این نوع روسازی با روسازی های متداول نیز اشاره ای داشت و گفت: هزینه اجرای این نوع روسازی تنها کمی بیشتر از روسازی های آسفالتی است اما عمر مفید آن فقط با احتساب نگهداری سالیانه بسیار کم هزینه و به ۲۵ سال می رسد .

وی اضافه کرد: این موضوع باعث می شود که این نوع روسازی در بلند مدت بسیار مقرون به صرفه تر از روسازی آسفالتی باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: این پروژه در فاز اول خود بیش از ۱۸ کیلومتر از معابر اصلی و ۲۵ هزار متر مربع از تقاطعات را شامل می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: عملیات تعمیرات اساسی سایر معابر و تقاطعات بندر شهید رجایی به طول ۲۲ کیلومتر به روش فوق در اولویتهای بعدی قرار داشته که در سال آینده آغاز می گردد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25280
  • منبع : روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.