تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند نمونه عینی گزارشگران فساد باشند

  • کد خبر : 26541
  • 04 اسفند 1399 - 12:11
خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند نمونه عینی گزارشگران فساد باشند
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند نمونه عینی گزارشگران فساد باشند و در راستای احقاق حقوق عامه مطالبه گری نمایند.

به گزارش هرمزگان امروز مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان با علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو نمودند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست صمیمی با اشاره به نقش رسانه ها در رشد فکری و فرهنگی جامعه اظهار داشت : جایگاه اصحاب رسانه در پویایی و بالندگی کشور و آگاه سازی عمومی بسیار حائز اهمیت است.

علی صالحی تأکید کرد: مطبوعات باید با توجه به اخلاقیات، نیک اندیشی و عدالت خواهی به واکاوی و بررسی منشأ و دلایل آسیب های اجتماعی بپردازند.

وی یادآور شد : نقد اگر منصفانه و بدون حب و بغض باشد هم مقبول مردم خواهد بود و هم تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و می تواند به رشد و تحول جامعه کمک نماید.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : رسانه های مکتوب و مجازی می توانند در برخورد با فساد، سالم سازی جامعه، ایجاد حس عدالت خواهی و جلوگیری از ظلم یاریگر دستگاه قضایی باشند.

صالحی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان از نقد های منصفانه و خیرخواهانه حمایت و پشتیبانی می کند و اعتقاد داریم این رویکرد در رفع نواقص، ارتقای نقاط مثبت و همچنین تغییر وضعیت موجود به موقعیت مطلوب مؤثر واقع خواهد شد.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان با اشاره به اینکه مردم بهترین قاضی نسبت به عملکرد مسئولین هستند ابراز داشت: مردم با آگاهی بالای خود فرق عملکرد خوب و بد و نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه را تشخیص می دهند و با شناخت کامل و دقیق ، محتوای تولیدی رسانه های مختلف را داوری می کنند.

صالحی با تأکید بر اینکه رسانه ها می توانند مهندسی افکار عمومی جامعه را برعهده گرفته و جهت دهی درستی ارائه نمایند به بیان کارکرد های اساسی نشریات مکتوب و خبرگزاری های فعال در فضای مجازی به منظور ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد : باید به موازات انتقاد های سازنده و خیرخواهانه، کارهای خوبی که در مجموعه دستگاه های خدمت رسان انجام می شود و اقدامات امید آفرین مدیران را نیز رسانه ای کنید تا مردم بدانند مسئولین نظام در حال تلاش و خدمت رسانی هستند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رسانه‌ها به عنوان وجدان بیدار جامعه یاد کرد و با بیان اینکه ارتباط با اصحاب رسانه و مطبوعات ، پل ارتباطی مسئولین با تمام اقشار جامعه است ، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان موضوعاتی را که در فضای رسانه ای مطرح می شود به صورت لحظه ای دنبال می کند و اینجانب نیز شخصاً مطالب دریافتی را تا حصول نتیجه پیگیری می نمایم.

وی با بیان اینکه دادگستری کل استان هرمزگان از ایده ها ، پیشنهاد‌ات و نقد‌های منصفانه استقبال می کند ، خطاب به اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان هرمزگان تأکید کرد: در همه اعمال خود اول خداوند متعال را در نظر بگیرید و در قلم ، بیان و عمل ، اخلاص داشته باشید.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد : خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند نمونه عینی گزارشگران فساد باشند و در راستای احقاق حقوق عامه مطالبه گری نمایند.

علی صالحی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد : رسانه ها نقش مؤثری در مقوله اقتصاد و فناوری ایفا می کنند و نباید از نقش آفرینی رسانه ها در ایجاد امنیت روانی و ترغیب و تشویق سرمایه گذاران به منظور تولید و اشتغال غافل شد.

گفتنی است ، در این نشست مهراب رشیدی مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با تقدیر از عملکرد دستگاه قضایی استان در مبارزه با فساد و حمایت از فعالین رسانه ای به ارتباط مؤثر و دو سویه روابط عمومی دادگستری با اصحاب رسانه و توجه به پیوست رسانه ای مد نظر ریاست محترم قوه قضاییه اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید تعامل اصحاب رسانه به عنوان مطالبه گران عدالت با دستگاه قضایی به افزایش امید در سطح جامعه کمک می کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.