تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

تکذیب خبر شکار یک قلاده پلنگ ایرانی در استان هرمزگان

  • کد خبر : 24333
  • 07 دی 1399 - 10:54
تکذیب خبر شکار یک قلاده پلنگ ایرانی در استان هرمزگان
شکار یک قلاده پلنگ ایرانی در فاریاب استان کرمان اتفاق افتاده است و متخلف مذکوردستگیرشده است.

به گزارش هرمزگان امروز ،بنا به گزارش منتشرشده در پورتال اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان یک نفر متخلف شکار و صید یک قلاده پلنگ ایرانی که از گونه‌های در معرض خطر انقراض است را در ارتفاعات منطقه‌ی کوه‌شاه در نزدیکی شهرستان فاریاب و در نوار مرزی بین استان کرمان و هرمزگان شکار کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان روز شنبه ششم دی‌ماه در این‌خصوص خاطرنشان کرد که: چند روز پیش ماموران ما گزارش تلف شدن یه قلاده پلنگ ایرانی که در لیست گونه‌های در معرض انقراض جانوران قرار دارد را در ارتفاعات منطقه کوه‌شاه در نوارمرزی شهرستان فاریاب اعلام وصول کرده و بلافاصله تحقیقات در این باره آغاز شد.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع با توجه به سوزانده شدن لاشه توسط متخلف یا متخلفین، برای اینکه بتوانیم فرد متخلف را در دام بیندازیم و برای جلوگیری از هوشیاری و فرار متخلف با مشورت مقام قضایی و پلیس امنیت تصمیم بر این شد که قضیه تا دستگیری متخلف رسانه ای نشود.

شاکری یادآور شد طبق تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که فردی به نام «م – ج» این گونه ی بسیار ارزشمند و خارق العاده را در ارتفاعات کُجین منطقه کوه‌شاه توسط تله به دام انداخته ، سپس با گلوله تلف کرده است و پس از آن به دلیل ترس از دستگیری اقدام به سوزاندن لاشه در منطقه کرده است. وی افزود ماموران در محل سوزاندن لاشه آثار لاشه پلنگ را روی تله زنده گیری کشف نمودند که به زودی با دستور مقام قضایی نمونه برداری انجام و مقداری از خون و موی مکشوف از این گونه را به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل خواهد شد .

مرجان شاکری با بیان این موضوع که طبق دستور مقام قضایی دستگیری متهم یا متهمین به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، اظهار کرد: متهم اصلی طی اقدامات و شگردهای پلیسی به محل مورد نظر هدایت و دستگیر شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24333
  • منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.