تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
13
همزمان با نهمین روزدهه مبارک فجرصورت گرفت :

بهره برداری از یک فروند رمپ فلزی دربندرگاه ابوموسی / فراهم شدن امکان پهلوگیری انواع شناورها تجاری ، صیادی، مسافری وگردشگری دراین جزیره

  • کد خبر : 26180
  • 21 بهمن 1399 - 12:44
بهره برداری از یک فروند رمپ فلزی دربندرگاه ابوموسی / فراهم شدن امکان پهلوگیری انواع شناورها تجاری ، صیادی، مسافری وگردشگری دراین جزیره
همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر بهره برداری از یک فروند رمپ فلزی در بندرگاه ابوموسی آغاز، تا امکان پهلودهی انواع شناورها با سهولت بیشتری صورت پذیرد.

به گزارش هرمزگان امروز، همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور”رضا پور بابایی” فرماندار شهرستان ابوموسی و جمعی از مسئولین محلی بهره برداری از یک فروند رمپ فلزی در بندرگاه ابوموسی آغاز شد.

براساس این گزارش این دومین رمپ فلزی است که عملیات بازسازی آن در بندر شهید رجایی انجام و درهفته دولت سال جاری اولین فروند آن به بهره برداری رسید و رمپ دوم نیز امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

رمپ های یاد شده با طول و عرض ۲۰ متر و ارتفاع حدود۲/۶ متر همچنین آبخور حدود ۶ متر قابلیت پهلو گیری، تخلیه و بارگیری انواع شناورهای از جمله لندینکرافت باری – مسافری (رو-رو) و شناور صیادی را داراست و یکی از پرکاربرد ترین زیرساختها در بنادر و جزایر به شمار می آید .

شایان ذکر است؛ بندرگاه ابوموسی یکی از بنادر تحت تملک سازمان بنادر و دریانوردی است که با برخورداری از حوضچه ای به مساحت ۱۵ هکتار و اراضی پسکرانه ۸ هکتاری یکی از بنادر راهبردی و استراتژیک منطقه درابعاد مختلف نظامی، تجاری و صیادی بشمار می آید

توسعه فعالیتهای تجاری، رونق گردشگری دریای و بسط و گسترش زیرسخت های بندری و دریایی جزیره ابوموسی در قالب سند طرح جامع این بندرگاه بدون وقفه با محوریت سازمان بنادر و مشارکت سایر دستگاهها درحال انجام است .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26180
  • منبع : روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.