تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
19

بزرگترین مجتمع دامپروری هرمزگان امروز در شهرستان بستک افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 26347
  • 28 بهمن 1399 - 11:16
بزرگترین مجتمع دامپروری هرمزگان امروز در شهرستان بستک افتتاح می‌شود
مجتمع دامپروری شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ در شهرستان بستک، به عنوان بزرگترین مجتمع دامپروری استان هرمزگان، همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های شاخص تعاونی های سراسر کشور، افتتاح می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز، عملیات اجرایی طرح مجتمع دامپروری این تعاونی که بزرگترین مجتمع دامی استان هرمزگان می باشد در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال به اجرا درآمده است و در روستای دهنگ شهرستان بستک به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ بستک در سال ۱۳۹۲ با عضویت ۲۰ نفر و با موضوع تولید شیر، گوشت و کود در روستای دهنگ شهرستان بستک به ثبت رسیده است.

پروانه بهره برداری این تعاونی ظرفیت نهایی پرورش ۱۳۰۰ راسی دام را ترسیم نموده که درفاز اول با ۵۰۰ راس گاو شیری و با ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰۰ تن شیر از طریق بهره گیری از بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه شیر دوشی افتتاح خواهد شد.

تمامی زیرساخت های موجود در این مجتمع ظرفیت توسعه دامداری را تا ۲۰۰۰ راس دارا می باشد که در صورت تأمین اعتبار در آینده این مهم نیز قابل تحقق خواهد بود.

گفتنی است؛ زیرساخت اولیه طرح از قبیل حصار کشی، خیابان کشی، برق و چاه آب و ساخت منبع آب و ساخت قرنطینه توسط جهاد کشاورزی از اعتبارات دولتی انجام شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26347
  • منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.